Strona główna Wiadomości Kawa na stacji – klucz do efektywnej sprzedaży

Stacja Benzynowa & Convenience Store – Tylko u nas!

Kawa na stacji – klucz do efektywnej sprzedaży

Petrolnet.pl, Stacja Benzynowa & Convenience Store, 5 czerwca 2018

Na przestrzeni lat, stacja benzynowa stała się naturalnym wyborem dla osób chcących napić się kawy. Ponad 70 proc. Polaków przyznaje się do regularnego picia kawy, a jej sprzedaż w Polsce wynosi ok. 5 mld. złotych rocznie – napisał na łamach naszego magazynu Wiktor Miałkowski, Partner Pro Business Solutions.

Kawa na stacji czyli klucz do efektywnej sprzedaży

Autor: Fotolia

Czym w takim razie jest kategoria kawy dla stacji benzynowych? Naturalnym uzupełnieniem oferty dla kierowców, świetnie wpisującym się w potrzebę pobudzenia w drodze. Ale nie tylko, bo dzięki przemyślanej inwestycji, najpierw sieci zachodnich, a potem również polskich, dobra jakość oferowanej kawy stała się kluczem do zmiany postrzegania stacji jako miejsca zakupu wyłącznie paliwa. To kawa przełamała schematyczne myślenie o niskiej jakości oferty jedzenia na stacji. Co ciekawe, McDonald’s zauważył ten trend znacznie później i dopiero kilka lat temu wprowadził swój koncept McCafe. Dobra kawa jest również pomostem do wprowadzania oferty jedzenia wyższej jakości, np. kanapek robionych na miejscu, które z kolei krok po kroku budują ciekawą alternatywę dla sieci fast foodów, dla świadomych konsumentów w drodze.

Oferta większości sieci stacji paliwowych upodobniła się do siebie z biegiem lat. To o czym na pewno trzeba pamiętać, to główne światowe trendy konsumenckie. Kupujący coraz bardziej zwracają uwagę na jakość i naturalność. Można na to odpowiedzieć na kilku poziomach jednocześnie, zarówno świadomych, jak i podświadomych:

•    Naturalność – „kąciki kawowe” warto projektować z użyciem elementów eksponujących drewno, które automatycznie kojarzy się z naturą;

•    Kawa – warto zainwestować w lepszą kawę, bo ma ona bezpośrednie przełożenie na jakość gotowego napoju. Marki masowe, szeroko obecne w sklepach nie wesprą wizerunku naszej kawy, stąd warto przemyśleć ewentualne eksponowanie marki naszych ziaren kawowych;

•    Mleko – koniecznie świeże, bo to ono dopełnia smak kawy, a wielu konsumentów nie wyobraża sobie kawy bez mleka. Z czasem można również dodać do oferty mleka specjalistyczne jak to bez laktozy, czy mleka roślinne, ale będą to działania bardziej wizerunkowe i najczęściej wymagają serwowania kawy bezpośrednio przez personel stacji;

•    Ekspresy – oczywiście ciśnieniowe, z widocznym zbiornikiem na kawę w ziarnach. To potwierdza wyższość jakościową oferty, nad kawą pitą w domu (prawie 90 proc. konsumentów kawy zaparza ją bezpośrednio w kubku). W związku z narastającym problemem z pozyskaniem i utrzymaniem wyszkolonego personelu, warto skupić się na ekspresach samoobsługowych, zapewniających powtarzalną, wysoką jakość;

•    Kolor ekspresu – najlepiej czarny, gdyż to czerń jest kolorem symbolizującym jakość;

•    Menu kawowe – oczywiście powinno być czytelne, ale warto też pamiętać o umieszczeniu go bezpośrednio przy ekspresie, na wysokości wzroku;

•    Kubki kawowe – większość kawy na stacjach jest konsumowana w kubkach papierowych. Warto je umieszczać bezpośrednio przy ekspresach, bo klienci cenią sobie wygodę. Same kubki powinny też wspierać wizerunek stacji i jej oferty, stąd stonowane kolory i możliwość umieszczenia na nich komunikacji marketingowej;

•    Oferta uzupełniająca – oczywiście warto obok kawy eksponować przekąski. Do kawy siłą rzeczy bardziej będą pasowały słodkie wypieki, ale warto pamiętać o ich jakości, bo tylko wtedy będziemy mieli do czynienia z powtarzalnym zakupem. Idealnym wyborem, są ciastka z odpieku na miejscu, bo generują zarówno zapach jak i nawiązują do świeżości kawy z właśnie zmielonych ziaren. Oczywiście warto poszukać przynajmniej jednej propozycji ciastka bardziej „fit” lub z dodatkowymi składnikami żywieniowymi, jak np. ciastka owsiane

Generalnie, podsumowując, warto stawiać na dobrą kawę w ofercie swojej stacji. Oczywiście trzeba też pamiętać o rozbudowywaniu oferty towarzyszącej, coraz wyższej jakości, jak ciastka czy np. kanapki.

Artykuł autorstwa Wiktora Miałkowskiego ukazał się na łamach magazynu Stacja Benzynowa & Convenience Store (wydanie luty-marzec 2018) na stronach 56-57. Link do pełnego wydania - kliknij
 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE