Strona główna Wiadomości Kącik kawowy - atrybut nowoczesnej stacji

Kierowcy coraz częściej pytają o kawę

Kącik kawowy - atrybut nowoczesnej stacji

Petrolnet.pl, 19 września 2011

Kącik kawowy stanowi udogodnienie nie tylko dla klientów zmęczonych podróżą. Coraz częściej po kawę oraz drobną przekąskę sięgają osoby w drodze do pracy. Możliwość zaproponowania klientom gorących napojów stanowi więc cenne uzupełnienie oferty produktowej.

Udogodnienie, które może zwiększyć obroty

Autor: Ideal Cafe

Eksperci przypominają, że wpływ na zainteresowanie kącikiem kawowym ma estetyka jego wykonania, a także położenie. – Powinien znajdować się w widocznym miejscu. Jego usytuowanie jest o tyle istotne, że może mieć znaczący wpływ na wielkość sprzedaży. Z pewnością trendem, który można zaobserwować od dłuższego czasu, jest wykorzystywanie ekspresów bazujących na kawie ziarnistej i świeżym mleku. Serwowany produkt z takiego rozwiązania jest niejednokrotnie wyższej jakości niż w niektórych punktach gastronomicznych – mówi Andrzej Nartowicz, właściciel firmy Ideal Cafe.

Doskonałym przykładem są duże sieci stacji paliw, którym udało się wprowadzić świadomość jakości sprzedawanej kawy. Coraz częściej kierowcy zdecydują się na ponowne tankowanie na sprawdzonych wcześniej stacjach. – Nie zawsze cena paliwa jest najważniejsza. Usługi i produkty dodatkowe coraz częściej są motywatorem. Warto pamiętać, że ekspres nie powinien serwować wyłącznie espresso oraz kawy dużej i z mlekiem. Czekolada na gorąco z takiego urządzenia, szczególnie w chłodny i ponury jesienny wieczór może być czymś niezastąpionym, a podróżującym dzieciom  na pewno sprawi wiele radości – przypomina Andrzej Nartowicz.

Odpowiednie zaopatrzenie

Wyspa kawowa powinna być dobrze zaopatrzona. Jeżeli zdecydujemy się na proponowanie klientom herbaty, trzeba zadbać o łatwo dostępny wrzątek. – Większość ekspresów do kawy posiada opcję gorącej wody, natomiast należy zwrócić uwagę na jej temperaturę i wydajność takiego systemu. Najwygodniejsze są ekspresy, które posiadają oddzielny system podający wrzątek. Alternatywnym rozwiązaniem są również warniki, które jako oddzielne urządzenie przygotują nam gorącą wodę do ulubionej herbaty – mówi Andrzej Nartowicz z Ideal Cafe.

Niezwykle istotnym elementem jest również powtarzalność smaku napojów, którą można uzyskać decydując się na wybór ekspresu automatycznego. – Jego obecność sprawi, że kawa będzie zawsze smakować tak samo. Cecha ta jest niezwykle istotna, ponieważ powracający klient ma pewność, iż otrzyma identycznie smakujący produkt – zauważa Dorota Matkowska Key Account Manager z firmy Best Coffee Systems.

Eksperci podkreślają konieczność dbania o walory smakowe serwowanych klientom napojów. Obroty kącików kawowych w dużej mierze opierają się o stałą grupę klientów – kierowców ciężarówek, przedstawicieli handlowych, a sezonowo także o turystów. Obecnie produkowane urządzenia dają ogromne możliwości kreowania smaków – maszyny precyzyjnie dozują ilości podawanych syropów, a nawet serwują zimną mleczną pianę, która stanowi doskonałe uzupełnienie gorącego Latte. Na tym nie kończą się zalety urządzeń do przygotowywania kawy. - Nowocześnie wyglądający i zaawansowany technologicznie ekspres z dotykowym panelem (np. Franke Pura), oprócz realizacji swoich podstawowych zadań może pełnić funkcję "reklamową" – na wyświetlacz możemy bez problemu wgrać logo naszej firmy lub zamieścić informację o aktualnej promocji – dodaje Dorota Matkowska.

Przyjazne innowacje

Dotykowy ekran stanowi także duże ułatwienie dla klienta, w przypadku gdy projekt danego kącika kawowego zakłada możliwość samodzielnego parzenia kawy. Nowoczesne urządzenie sprawia, że w ciągu kilku minut gość stacji może własnoręcznie przygotować napój bez konieczności proszenia obsługi o pomoc. Ekspresy najnowszej generacji wciąż nie należą do wyposażenia często spotykanego na stacjach paliw. Budzą jednak zainteresowanie klientów. Z kolei właściciele stacji oraz operatorzy kącików kawowych analizują sposób, w jaki rynek odbiera rozwiązania z najwyższej półki.

W przypadku niewielkich stacji wygospodarowanie miejsca na przygotowanie może być utrudnione lub wręcz niemożliwe. Wówczas rozwiązaniem są samoobsługowe automaty vendingowe. Zajmują niewielką powierzchnię, a także nie wymagają wykładania na ladach papierowych kubeczków lub cukru. Urządzenie wydaje napój w pojemniku oraz słodzi go wedle życzenia klienta. Dystrybutorzy automatów do wydawania napojów podkreślają, że urządzenie ma wiele zalet – w niecałe pół minuty serwują gorącą kawę lub herbatę, nie zużywają dużych ilości energii, a także pozwalają pracownikom firmy skupić się na głównych zadaniach.

Miejscem można efektywnie gospodarować również w tradycyjnych kącikach kawowych. Zastosowanie tzw. wysokiego stolika pozwala klientów na napicie się kawy w miejscu, w którym nie będą przeszkadzali pozostałym gościom stacji. Jednocześnie niewielka powierzchnia wysokiego stolika nie uszczupla w znaczących sposób wolnej przestrzeni wewnątrz stacyjnego budynku. 

Planując kącik kawowy, warto zadbać również o dodatkowe rozwiązania, które przyciągną klientów. Doskonałym dodatkiem do kawy są ciastka lub słodycze. Można je eksponować na specjalnie przygotowanych półkach lub uzupełnić wyposażenie wyspy o odpowiedni automat vendingowy. Na rynku są już także obecne urządzenia serwujące gorące zupy, owsianki oraz gotowe dania. Obecnie można je spotkać na niewielu wyspach kawowych, jednak możliwość szybkiego otrzymania ciepłego posiłku przypadła do gustu się klientom. Wystarczy do zupy dokupić ciepłą bułkę lub hot-doga i posiłek gotowy. Bezpłatny dostęp do bezprzewodowego internetu może sprawić, że podróżni zatrzymają się na dłużej. Zazwyczaj zamawiają kolejne produkty, co wpływa na obroty stacji.

Szybka i sprawna obsługa

W trakcie dobierania urządzenia warto zwrócić uwagę na jego wydajność. Na stacjach paliw klienci muszą być szybko i sprawnie obsługiwani. Wówczas nawet kierowca, który zatrzymał się na krótką chwilę będzie mógł otrzymać filiżankę kawy. – Jej dostępność zwiększy wyposażenie kącika kawowego w automatyczny ekspres. Za przyciśnięciem jednego przycisku klient sam może wykreować swoją ulubioną kawę. Świeżo mielone ziarna kawy stanowią z pewnością kuszącą propozycję, obok której ciężko przejść obojętnie. Wydajność automatycznych ekspresów szwajcarskiej firmy Franke sięga 100-300 filiżanek kawy na godzinę – podkreśla Dorota Matkowska z firmy Best Coffee Systems. Idealne dopasowanie urządzenia do potrzeb danej stacji wymaga oszacowania dziennej liczby sprzedawanych kaw. W ofercie każdego dystrybutora znajdują się bowiem urządzenia o różnej wydajności. 


Klient powinien odpowiednio wcześnie dowiedzieć się, że zbliża się do stacji posiadającej kącik kawowy. Wskazane jest również dostarczenie informacji o najważniejszych z oferowanych usług i udogodnień. – Aby rozbudzić apetyt kierowców, zanim jeszcze znajdą się na stacji, sieć Moya proponuje swoim partnerom nowe tablice informacyjno-reklamowe. Prawie 12 m2 powierzchni reklamowej informuje kierowców o odległości i kierunku do najbliższej stacji Moya, i zawiera graficznie przedstawiony spis dostępnych usług. Na blisko 1/3 powierzchni znajduje się zdjęcie apetycznie wyglądającego hot-doga, kubka z kawą w barwach Caffe Moya oraz logotyp kącika. Do odwiedzenia Caffe Moya klientów zachęcają także reklamy na banerach usytuowanych przy wjeździe do stacji, plakatach oraz pumptopperach stojących na dystrybutorach – mówi Monika Ostaszewska, główny specjalista ds. reklamy i marketingu Anwim S.A.

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Właściciel cocktaibaru Woda Ognista o ofercie alkoholowej

Patryk Kowalski właściciel Woda Ognista

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE