Strona główna Wiadomości Marzec pod znakiem wzrostów sprzedaży

Wpływ wiosny na zakupy FMCG

Marzec pod znakiem wzrostów sprzedaży

Petrolnet.pl, 17 maja 2017

Jak pokazują dane Centrum Monitorowania Rynku, w marcu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m kw. była o 17 proc. wyższa niż w lutym, a liczba transakcji zwiększyła się aż o 22 proc. Wzrost ten wynikał nie tylko z większej liczby dni (marzec był o 3 dni dłuższy niż luty), ale też z ocieplenia pod koniec miesiąca.

Autor:

Wyższe niż rok wcześniej temperatury przełożyły się też na wzrost liczby transakcji o 3 proc. w porównaniu z marcem 2016 r. Odnotowano wówczas wzrost wszystkich kategorii wrażliwych na pogodę, ale najbardziej imponujący wynik osiągnęły lody impulsowe – liczba paragonów z tymi produktami była czterokrotnie wyższa niż w lutym 2017 r. i dwukrotnie wyższa niż marcu 2016 r. Wysokie jak na marzec temperatury sprawiły, że klienci częściej wstępowali do sklepu po coś do picia – wydatki na wszystkie napoje bezalkoholowe były o 11 proc. wyższe niż rok wcześniej i o 27 proc. wyższe niż miesiąc wcześniej. Szczególnie duże wzrosty odnotowano dla wody czystej (wzrost liczby transakcji o 35 proc. w porównaniu z lutym) i smakowej (o 39 proc.) oraz dla napojów energetyzujących oraz izotonicznych. W marcu klienci sklepów małoformatowych chętniej sięgali również po piwo – liczba paragonów, na których znalazł się ten rodzaj alkoholu była o 23% wyższa niż w lutym 2017 r. i o 5 proc. wyższa niż w marcu 2016 r.

Nadejście wiosny wyraźnie wpłynęło na wyniki comiesięcznego zestawienia TOP1000 najlepiej rotujących produktów – w marcu w pierwszej 20 znalazło się aż 7 produktów z kategorii napojów, przy czym najwyżej, bo na 10. i 11. pozycji, uplasowały się woda niegazowana Żywiec Zdrój w butelce o pojemności 1500 ml oraz napój Black w puszce 250 ml. Podium rankingu niezmiennie jest okupowane przez 3 niedrogie piwa – Żubra, Tatrę oraz Harnasia w butelkach 500 ml.

Cały artykuł jest dostępny w kwietniowym numerze Stacji Benzynowej:

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA
link do aktualnego numeru: Kwiecień 2017

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.