Strona główna Wiadomości Orlen: Tworzymy nowe standardy

Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna – Raport 2017

Orlen: Tworzymy nowe standardy

Petrolnet.pl, Stacja Benzynowa & Convenience Store, 30 listopada 2017
komentuje: Krzysztof Łagowski
dyrektor wykonawczy ds. Sprzedaży DetalicznejPKN Orlen

Sieć PKN Orlen uległa znacznej ewolucji m.in. poprzez maksymalizację wykorzystania potencjału istniejących obiektów, na których sukcesywnie wprowadzane są nowe usługi, jako odpowiedź na rosnące potrzeby klientów oraz zmieniające się trendy na rynku – powiedział naszej redakcji Krzysztof Łagowski, dyrektor wykonawczy ds. Sprzedaży Detalicznej, PKN Orlen.

Orlen: Tworzymy nowe standardy

Autor: PKN Orlen

W ciągu pierwszego półrocza sieć stacji paliw Orlen zwiększyła się do 1754 obiektów. Rozwój dotyczył 41 nowych stacji paliw w tym 12 własnych oraz 29 franczyzowych. Wśród nowych obiektów otwarte zostało Miejsce Obsługi Podróżnych przy drodze ekspresowej S8 w m. Sięganów. Kolejne tego typu stacje powstaną z końcem roku przy autostradzie A1. Będą to dwa Miejsca Obsługi Podróżnych – Wiśniowa Góra oraz w drugiej połowie przyszłego roku MOP Michałowice Północ.

Mając na uwadze rosnące oczekiwania klientów związanych z poszerzeniem oferty gastronomicznej oraz asortymentu sklepu stworzony został nowy standard stop.cafe 2.0 wraz z O!Shop, który sukcesywnie wdrażany jest zarówno na nowych, jak i istniejących stacjach paliw. Dotychczas w przeciągu sześciu miesięcy zmodernizowaliśmy 89 stacji, przy czym proces będzie kontynuowany, i obejmie docelowo całą sieć. Warto podkreślić, iż w dziewięciu lokalizacjach dokonano już pełnego procesu odbudowy obiektów, w oparciu o nowy standard. Natomiast jedna ze stacji zrealizowana została w formule niestandardowej – jako dwupoziomowa, wpisując się tym samym w śródmiejską tkankę warszawskiej Starej Pragi.

Wprowadzony został również proces optymalizacji sieci, który objął 19 obiektów, zakwalifikowanych do likwidacji. Nie spełniły one aktualnych wymogów odnośnie potencjału sprzedaży lub decyzja stanowiła efekt zmian układów komunikacyjnych.

Sieć PKN Orlen uległa znacznej ewolucji również poprzez maksymalizację wykorzystania potencjału istniejących obiektów, na których sukcesywnie wprowadzane są nowe usługi, jako odpowiedź na rosnące potrzeby klientów oraz zmieniające się trendy na rynku. W połowie bieżącego roku PKN Orlen zaangażował się w rozwój usługi carsharingu. Nowa funkcjonalność związana z wypożyczeniem samochodu na minuty udostępniona została na wytypowanych stacjach w Warszawie i Krakowie. W roku bieżącym, na dwóch stacjach paliw uruchomione zostały punkty ładowania samochodów elektrycznych marki Tesla. Pojawiły się także inne liczne udogodnienia, które w sposób znaczący przyczyniają się do podniesienia komfortu obsługi klientów stacji  jak np. rozwój aplikacji mobilnej mFlota, umożliwiającej realizację transakcji flotowych bezpośrednio przy dystrybutorze, czy unowocześnienie systemu kasowo-zarządzającego funkcjonującego w sieci PKN Orlen.

Artykuł ukazał się na łamach publikacji "Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna – Raport 2017" (strona 62) – wydaniu specjalnym czasopisma "Stacja Benzynowa & Convenience Store".


 

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.