Strona główna Wiadomości 4 Orlen stawia na innowacje

Ruszył projekt StacjaInnowacja

Orlen stawia na innowacje

Petrolnet.pl, 4 października 2017

W ramach realizacji strategii rozwoju PKN Orlen uruchomił platformę "Stacja Innowacja", gdzie pracownicy stacji paliw z całej Polski mogą zgłaszać swoje pomysły na innowacje. Przygotowana aplikacja pozwala przełożyć ich doświadczenie i kreatywność na konkretne działania, dotyczące zarówno  dostosowania oferty do potrzeb klientów, jak i usprawniania procesów wewnętrznych.

Orlen stawia na innowacje

Autor: PKN Orlen

Sieć detaliczna Orlen w Polsce liczy ponad 1700 obiektów, obsługiwanych przez około 20 tysięcy osób zatrudnianych przez prowadzących stacje. Ich bieżący kontakt z klientami i praktyczna znajomość procesów operacyjnych stanowią istotny kapitał, który spółka chce wykorzystywać. Narzędzie StacjaInnowacja dając możliwość zgłaszania pomysłów wszystkim pracownikom stacji, jest największą tego typu platformą wdrożoną komercyjnie w Polsce. Aplikacja została zaprojektowana w taki sposób, żeby umożliwiać także kompleksową ocenę pomysłów oraz monitorowanie procesu ich wdrożenia. Przy jej tworzeniu koncern korzystał z doświadczeń zdobytych podczas prowadzenia, zakończonego sukcesem, globalnego konkursu crowdsourcingowego na usprawnienie procesów technologicznych produkcji.

– Zarówno w naszych wartościach korporacyjnych, jak i filarach strategii niezwykle istotną rolę odgrywają ludzie. To właśnie oni, ich wiedza i doświadczenie, stanowią ważne źródło naszej przewagi konkurencyjnej. Jednak pełne wykorzystanie tego potencjału w organizacji o takiej skali działania jak PKN Orlen, wymaga specjalistycznych narzędzi. Jesteśmy przekonani, że nowoczesna, zbudowana w oparciu o szerokie konsultacje platforma wdrażania innowacyjnych rozwiązań, pozwoli nam trwale umacniać pozycję rynkową w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu – powiedział Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży.

Pracownicy stacji mają możliwość zgłaszania swoich pomysłów w ramach cyklicznie trwających konkursów. Każdy z nich dotyczy innego tematu, jak np. budowa nowoczesnej sieci sprzedaży paliw, unikalne doświadczenia zakupowe czy doskonałość operacyjna, wpisującego się w cele strategiczne segmentu detalicznego. Zgłoszenia konkursowe przechodzić będą wieloetapową selekcję, dokonywaną przez multidyscyplinarne zespoły. Najbardziej innowacyjne pomysły, o dużym potencjale usprawnienia funkcjonowania stacji, zmiany modelu biznesowego, poprawy satysfakcji klientów i pracowników, zostaną wdrożone w całej sieci, a ich autorzy będą nagradzani przez koncern. Tylko w ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania aplikacji pracownicy stacji zgłosili już ponad 300 innowacyjnych propozycji rozwoju sieci detalicznej, które w kolejnym etapie zostaną poddane szczegółowej analizie. Koncern planuje również kolejne działania mające na celu wykorzystywanie wewnętrznych i zewnętrznych źródeł innowacyjności.

NAJNOWSZE WYDANIE
STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2017
kliknij aby zapoznać się z publikacją!

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.