Strona główna Wiadomości ProBS o skutecznej komunikacji oferty gastronomicznej

Stacja Benzynowa & Convenience Store – Tylko u nas!

ProBS o skutecznej komunikacji oferty gastronomicznej

Petrolnet.pl, Stacja Benzynowa & Convenience Store, 3 lipca 2018

Ubiegły rok pokazał, że wszystkie sieci doceniły wagę oferty gastronomicznej. Orlen zaczął masowe wdrożenia nowego konceptu Stop Cafe, BP odświeżyło swój koncept, Circle K uruchomiło dwie kolejne staje autostradowe z dużą częścią restauracyjną, a np. nowy właściciel Lukoil (Amic Polska) zaczął testować projekt świeżych, robionych na miejscu kanapek.

ProBS o skutecznej komunikacji oferty gastronomicznej

Autor: Fotolia

Przyczyn tego trendu jest na pewno kilka:

•    walka o klientów na innych polach niż cena paliwa
•    dodatkowa marża, która na gastronomii jest wielokrotnie wyższa niż na paliwach
•    chęć wyróżnienia lub przynajmniej nie zostawania w tyle, na tle konkurencji.

Rozwijając taką ofertę, należy pamiętać o trendach konsumenckich dotyczących jedzenia poza domem. Klienci zwracają obecnie baczną uwagę na:

•    naturalność
•    świeżość
•    lokalność
•    customizację, czyli możliwość indywidualnego dostosowania do swoich oczekiwań.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
  NOWOCZESNE I PRAKTYCZNE CZASOPISMO WŁAŚCICIELI STACJI PALIW
!!! ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA !!!

link do aktualnego numeru: MAJ

Oczywiście wyżej wymienione trendy powinny znaleźć odzwierciedlenie zarówno w samym jedzeniu i jego wyglądzie, ekspozycji i komunikacji. Oprócz przykładów ze stacji benzynowych, zawsze warto spojrzeć na materiały POS (ang. point of sale – przyp. red.) np. McDonald’s, które pod względem trendów i jakościowych zdjęć produktów, zawsze są na czasie.

Rozmieszczenie komunikacji i jej treść, powinny dodatkowo uwzględniać wyniki badań zachowań klientów w punkcie sprzedaży. Bardzo ciekawe wyniki pokazują badania „eye trackingowe”, czyli identyfikacja tego, na co i jak długo zwracamy uwagę:

•    człowiek jest bardziej obrazkowy niż tekstowy – apetyczne zdjęcie jedzenia lub dodatków, oddziałuje bardziej niż teksty marketingowe
•    kontakt wzrokowy z typowymi materiałami POSM (ang. point of sale materials – materiały wspierające sprzedaż – przyp. red.) to 0,5 do 1,5 sekundy – dlatego przekaz musi być prosty, a jego forma lub kolory powinny dodatkowo przyciągać uwagę
•    nasycenie materiałami POSM musi być zbalansowane – zbyt duża ilość jaskrawych materiałów komunikacyjnych staje się kolorowym, nieczytelnym tłem

Jak w takim razie komunikować ofertę gastronomiczną:

•    pamiętaj, że konsumpcję zaczynamy oczami – zdjęcia potraw muszą być apetyczne
•    tło zdjęcia oraz dodatki powinny wspierać sam produkt, nawiązując do trendów konsumenckich – stąd drewno, świeże zioła, czy np. rozsypane przyprawy
•    wybierz, na jaki produkt chcesz postawić, bo nie warto próbować komunikować wszystkiego. Od tego jest menu.
•    Forma materiałów i komunikacja powinny być spójne zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz stacji
•    Materiały POSM najlepiej umieszczać na wysokości wzroku klientów
•    Jeżeli mamy odrębne kasy paliwowe to pamiętajmy o umieszczeniu tam komunikacji gastronomii, bo to tam przewija się najwięcej klientów

Autorami artykułu są Adam Beniowski i Wiktor Miałkowski z firmy Pro Business Solutions. Tekst ukazał się na łamach magazynu Stacja Benzynowa & Convenience Store (wydanie maj 2018) na stronie 32. Link do pełnego wydania – proszę kliknąć

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE