Strona główna Wiadomości Przekąski do kawy i trendy w ofercie bistro

Stacja Benzynowa & Convenience Store – Tylko u nas!

Przekąski do kawy i trendy w ofercie bistro

Petrolnet.pl, Stacja Benzynowa & Convenience Store, 3 lipca 2018

Kawa jest dzisiaj jedną z najbardziej wartościowych kategorii pod względem obrotu wśród wszystkich produktów spożywczych dostępnych na stacjach z ofertą bistro. Dlatego też warto poświęcić jej więcej uwagi i dowiedzieć się, co zrobić w najbliższej przyszłości, aby kategoria ta stała się naprawdę dochodowym przedsięwzięciem - pisze Andrzej Piętka, ekspert Akademii Wypieków.

Przekąski do kawy i trendy w ofercie bistro

Autor: Fotolia

Wielu inwestorów zarządzających kawiarniami, zastanawia się jak zwiększyć sprzedaż, a przez to również zysk. Identyczne cele przyświecają managerom odpowiedzialnym za sprzedaż oferty food i kawy w formatach kawowych i gastronomicznych przy stacjach paliw. Przychody ze sprzedaży mogą być znacznie zwiększone, jeżeli rozszerzy się asortyment o produkty, które obecnie są modne i chętnie kupowane. Chodzi o takie propozycje, które obecnie są poszukiwane przez klientów. W ostatnim czasie na topie sieci kawiarnianych z całą pewnością są produkty bez dodatku cukru, bez polepszaczy i konserwantów, bez tłuszczy palmowych, z miejscem w ofercie na produkty wegańskie oraz bezglutenowe. Poza tym warto jeszcze wymienić produkty regionalne, charakterystyczne dla naszego kraju, z dodatkiem superfood i ziaren czy płatków. Kawiarnie powinny wykorzystać szansę wynikającą z istnienia takich trendów, przekuwając je na wzrosty sprzedaży.

Należy pamiętać że wszystkie produkty będące nowościami, a które zawierają w sobie jakość wartość dodaną, rozumianą w tym przypadku jako pewną unikalność, pozwalają osiągnąć wyższą cenę sprzedaży, a co za tym idzie i większy zysk. Poniżej przedstawiam pięć grup produktów, które są modne i pozwalają zwiększyć obroty kawiarni na stacji benzynowej.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
  NOWOCZESNE I PRAKTYCZNE CZASOPISMO WŁAŚCICIELI STACJI PALIW
!!! ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA !!!

link do aktualnego numeru: MAJ

Kawy premium

Kawa to świetny generator marży. Duży popyt na różnorodne odmiany kawy, jest ewidentnym trendem rynkowym. Konsumentom nie wystarcza już, że kawa jest „dobra”. Oni chcą wiedzieć, co piją i jak bardzo wyjątkowa jest oferowana kawa. Klienci lubią wybór, dlatego warto poza „zwykłą kawą” zaproponować im napój w jakiś sposób unikalny, np. z ziaren pochodzących z interesującego kraju, kawę organic, czy taką, która jest prażona w lokalnej prażalni – to bardzo dobre pomysły marketingowe. Cały czas królują jednak 3 rodzaje kawy: espresso, cappuccino i kawa z mlekiem. Tak pewnie jeszcze zostanie przez najbliższe lata, ale można się spodziewać, że w przyszłości będą wzbogacane smakami owoców i superfoods.

Lody

Rynek lodowy można podzielić na lody tradycyjne i przemysłowe. Lody przemysłowe z reguły ustępują jakością lodom wytworzonym metodami rzemieślniczymi. Wynika to z faktu, że pewne ograniczenia nakłada na nie m.in. sposób ich produkcji, opakowanie i bardzo długi termin przydatności do spożycia. Lody rzemieślnicze dają więcej możliwości do tego, by zaproponować smaczny, oryginalny produkt, który w dodatku będzie pozytywnie kojarzył się z tradycyjnym i lokalnym smakiem. Technologia produkcji lodów rzemieślniczych jest przy tym łatwo dostępna i nieskomplikowana, nawet dla laików. Lody tradycyjne są produktem potrafiącym przyciągnąć klientów, a przy tym uzyskać bardzo wysokie marże ze sprzedaży. W kawiarniach miejskich lody rzemieślnicze wygrywają, a w przypadku stacji paliw lody przemysłowe o silnych i rozpoznawalnych brandach. Lody świetnie pasują do kawy, szczególnie podawane w formie deseru z dodatkami.

Smoothies i napoje ze świeżych owoców

Smoothies i soki owocowe świeżo wyciskane, to kolejny trend rynkowy, który pozwala zwiększyć przychody kawiarni. Konsumenci chętnie sięgają po to, co kojarzy się ze zdrowym stylem życia, zdrową dietą bogatą w owoce. Co równie ważne, część klientów jest gotowa zapłacić wyższą cenę, w zamian za produkt kojarzący się ze stylem życia, do którego aspirują. Pomarańczowy sok jest ciągle najpopularniejszy. W pewnym sensie jest produktem konkurencyjnym dla kawy na stacjach benzynowych.

Przekąski

Przekąski słodkie i słone, ciasta porcjowane, sałatki, kanapki i tosty. To coś, co z całą pewnością uatrakcyjnia ofertę kawiarni na stacji benzynowej. Klienci chętnie wybierają takie dania z menu, jeżeli ich spotkanie w kawiarni przeciąga się, a wypita kawa zaostrzy ich apetyt. Dodatkowo dobre fotografie takich przekąsek, umieszczone w menu, trafiają do klientów, zachęcając do wydania więcej niż być może na początku planowali. To kategoria, w której na pewno będzie rosła sprzedaż. Przekąski impulsowe są najchętniej wybierane na dalszą podróż.

Fast food

Najbardziej popularne są pizza, zapiekanki, lawasz, piadina i tortilla. Podawane na ciepło zdobyły popularność wśród kierowców, ale nie są to produkty, do których chętnie kupowana jest kawa. Do nich bardziej pasują napoje słodkie połączone w zestawie.

Wzrasta znaczenie oferty śniadaniowej i obiadowej na stacjach. Spożywanie porannych śniadań w trasie wydaje się być coraz popularniejszym rozwiązaniem dla kierowców. Prawdopodobnie w śniadaniowej ofercie na stacjach paliw wzrośnie znaczenie owsianki, bo owies oprócz walorów odżywczych, jest zdrowy i tak postrzegają go również konsumenci. Bardzo ważnym elementem staje się sposób pakowania i potem jedzenia kupionych produktów. Ciasta konfekcjonowane, kanapki i hot dogi zabezpieczone przez możliwością zabrudzenia ubrania oraz kawa w wyraźnym logotypem na kubku.

Podsumowując, wszystkie produkty będące obecnie w modzie, pozwalają zarobić kawiarniom dodatkowe pieniądze. Koszt ich wytworzenia jest stosunkowo niski, a cena sprzedaży wysoka. Decyzja dotycząca poszerzenia grup produktów w ofercie lokalu powinna być oparta jednak przede wszystkim o to, jacy klienci przychodzą i jakich klientów / kierowców kawiarnia ma ambicję przyciągać. Nie należy też zapominać o reklamie. Mając nawet najlepsze produkty, klient nie kupi ich, jeżeli nie zostanie poinformowany o nowej ofercie.

Artykuł autorstwa Andrzeja Piętki ukazał się na łamach magazynu Stacja Benzynowa & Convenience Store (wydanie maj 2018) na stronach 30-31. Link do pełnego wydania – proszę kliknąć

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE