Strona główna Wiadomości Trendy sprzedaży w lipcu 2017 r.

Rynek sklepów małoformatowych

Trendy sprzedaży w lipcu 2017 r.

Petrolnet.pl, 21 sierpnia 2017

Jak wynika z danych CMR, w lipcu 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 1 proc. niższa niż w czerwcu 2017 r. i o 3,3 proc. wyższa niż w lipcu 2016 r. Liczba transakcji zaraportowanych w ostatnim miesiącu była o 2 proc. niższa niż w lipcu 2016 r. – podała Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Trendy sprzedaży w lipcu 2017 r.

Autor: Shutterstock

W lipcu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 m2 średnio 13,07 zł, czyli o 5,3 proc. więcej niż rok wcześniej. W porównaniu z czerwcem br. średnia wartość koszyka wzrosła o 1,6 proc.
 
Tegoroczny lipiec był dość chłodny i deszczowy, co odczuli m.in. producenci piwa, napojów i lodów. Wydatki na piwo, które jest najczęściej kupowanym produktem w sklepach małoformatowych (w lipcu pojawiało się na 27 proc. paragonów) były wprawdzie o około 2 proc. wyższe niż w lipcu 2016 r., ale już w porównaniu z czerwcem br. nieznacznie spadły.

Na lody klienci sklepów małoformatowych wydali w lipcu o 8 proc. mniej niż w czerwcu, a liczba paragonów z mrożonymi przysmakami zmniejszyła się w tym czasie aż o 11 proc. Kapryśna pogoda i niewielka liczba upalnych dni odbiła się również na sprzedaży napojów – w lipcu liczba transakcji z udziałem tej kategorii utrzymała się na poziomie sprzed roku, ale w porównaniu z czerwcem br. obniżyła się o 4 proc.

Największe spadki odnotowały soki, nektary i napoje niegazowane (spadek  liczby transakcji o 7 proc. w stosunku do czerwca), a także wody butelkowane czyste i smakowe.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA
link do aktualnego numeru: Maj /Czerwiec 2017

W lipcu w wielu domach zaczyna się przygotowywanie przetworów z warzyw, co znajduje oczywiście odzwierciedlenie w danych paragonowych - pokazują one, że w ostatnim miesiącu w sklepach małoformatowych wyraźnie wzrosła sprzedaż m.in. octu (wydatki były trzykrotnie wyższe niż w czerwcu) i przypraw.
 
Wśród kategorii, które odnotowały największe wzrosty wartości sprzedaży w ujęciu rok do roku, znalazło się masło – w lipcu 2017 r. wydatki na nie były o prawie 40 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wzrost ten wynikał jednak wyłącznie z podwyżek cen masła, ponieważ liczba paragonów z tą kategorią spadła w tym czasie o 6 proc. Duże wzrosty zarówno w liczbie transakcji, jak i w wartości sprzedaży notują natomiast kategorie kojarzone ze zdrowym stylem życia, takie jak produkty sojowe i ryżowe, chipsy owocowe czy musy owocowe. Mimo dynamicznie rosnącego zainteresowania tego typu produktami, ich udział w całkowitych obrotach sklepów małoformatowych pozostaje jednak znikomy.
 
Sklepy małoformatowe do 300 m2. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2., średnie sklepy spożywcze 41-100 m2., duże sklepy spożywcze 101-300 m2. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.
 

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.