Strona główna Wiadomości Większe przychody Grupy Żywiec

Zyski wzrosły o sześć milionów złotych

Większe przychody Grupy Żywiec

Petrolnet.pl, 13 lutego 2018

Grupa Kapitałowa Żywiec opublikowała roczne wyniki finansowe. W 2017 roku producent m.in. Żywca, Heinekena, Warki, Tatry i EB zwiększył skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej o 1,8 proc. do 334 mln złotych z 328 mln złotych w poprzednim roku.
 

Większe przychody Grupy Żywiec

Autor: Grupa Żywiec

W 2017 roku Grupa Kapitałowa Żywiec wzmocniła marki, z sukcesem wprowadziła innowacje zarówno w ofercie produktowej jak i procesach biznesowych oraz zrealizowała skoncentrowany na wartości program komercyjny, utrzymując dyscyplinę kosztową. W rezultacie Spółka utrzymała przychody z portfolio premium, zwiększyła przychody z każdego hektolitra piwa (+1.3pp) oraz marżę brutto (+1.6pp) w porównaniu do roku 2016.

– W 2017 roku z powodzeniem wdrożyliśmy strategię budowania wartości i wzmocniliśmy pozycję lidera w najszybciej rosnących na rynku segmentach takich jak: piwne specjalności, radlery oraz piwa niskoalkoholowe i bezalkoholowe. Konsumenci chętniej sięgali po produkty premium i kupowali nasze piwa w kanałach, gdzie sprzedaż jest bardziej dochodowa. W efekcie zwiększyliśmy przychody z każdego hektolitra piwa, podobnie jak marżę i zysk z działalności operacyjnej, pomimo negatywnego wpływu złej pogody w sezonie i związanego z tym spadku sprzedaży oraz przychodów – powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupa Żywiec. – W tym roku będziemy konsekwentnie kontynuowali naszą strategię oraz inwestycje w marki i innowacje, aby umożliwić stały wzrost – dodał.

LIDERZY RYNKU – DOSTAWCY DLA STACJI PALIW – RAPORT 2018
ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA
w wersji elektronicznej – kliknij

W 2017 roku Grupa Żywiec zainwestowała w dalszy rozwój portfolio premium wprowadzając na rynek Żywiec Amerykańskie Pszeniczne, nowy wariant marki Dziki Sad oraz Desperados Nocturno w nowej odsłonie. Firma umacnia pozycję lidera w tym segmencie z 43 proc. udziału w rynku. Grupa Żywiec jest także numerem 1 w kluczowych segmentach piwnych innowacji: udział w firmy w segmencie specjalności to 27 proc., w segmencie piw smakowych 42 proc. Grupa Żywiec konsekwentnie rozwija także ofertę produktów niskoalkoholowych i bezalkoholowych osiągając ponad 40 proc. udziału dzięki dobrym wynikom sprzedaży nowego wariantu Heineken 3, piwa Żywiec Bezalkoholowe i kontynuacji sukcesów marki Warka Radler. Po wprowadzeniu na rynek wariantu Warka Radler malina z cytryną, Grupa Żywiec pozostaje silnym liderem segmentu z 57 proc. udziału w rynku.

Sprzedaż piwa w Polsce w 2017 roku była niższa o 3 proc. w porównaniu do roku poprzedniego przede wszystkim z powodu niesprzyjających warunków pogodowych w sezonie i braku dużych imprez sportowych, które miały pozytywny wpływ na rynek w 2016 r. Ze względu na takie otoczenie rynkowe oraz w wyniku celowego ograniczenia aktywności promocyjnej w najmniej dochodowych kanałach, Grupa Żywiec sprzedała 11,2 mln hektolitrów piwa co oznacza spadek o 3,9 proc. (2016:11,7 mln hl). Względny spadek przychodów netto ze sprzedaży związany jest także ze sprzedażą spółki dystrybucyjnej Distribev w lutym 2016 roku. Zdarzenie to nie miało znaczącego wpływu na zysk z działalności operacyjnej, a marża operacyjna wzrosła 1.1 proc.
 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE