Strona główna Wiadomości Wiceprezes Lotos: wygaszamy markę Lotos Optima

Koniec epoki brandów ekonomicznych w Polsce

Wiceprezes Lotos: wygaszamy markę Lotos Optima

Petrolnet.pl, 8 marca 2018

Nasi klienci wybierają jakość, coraz rzadziej ich kryterium wyboru jest cena. To sprawia, że marka Lotos Optima jest marką wygaszaną. W tej chwili pracujemy nad tym, aby te stacje podnieść do segmentu premium – powiedział Jarosław Kawula, wiceprezes zarządu ds. produkcji i handlu w Grupie Lotos.

Wiceprezes Lotos: wygaszamy markę Lotos Optima

Autor: Grupa Lotos

Jak czytamy w sprawozdaniu rocznym koncernu, jednym z kluczowych celów w obszarze handlu detalicznego była standaryzacja oferty pozapaliwowej. Od połowy 2017 r. karty programu premiowego Navigator są już honorowane w całej sieci Lotos. Oprócz tego zwiększono dostępność paliw premium Dynamic, wprowadzając je do oferty wybranych stacji segmentu ekonomicznego (Lotos Optima). Od 2017 r. priorytetem Lotos jest rozwój segmentu stacji premium.

– Rok 2017 był bardzo dobry dla naszych stacji paliw. Zanotowaliśmy wzrosty zarówno sprzedaży paliw, jak i sprzedaży pozapaliwowej. Co ciekawe nasze wyniki sprzedażowe były lepsze od średniej rynkowej. To efekt kilku projektów, które realizujemy w ramach naszej sieci detalicznej – komentuje roczne wyniki Grupy Lotos Jarosław Kawula, wiceprezes zarządu ds. produkcji i handlu w Grupie Lotos.

Na koniec 2017 r. w sieci Lotos działało 493 stacji paliw, w tym 305 obiektów własnych (CODO) i 188 obiektów franczyzowych (DOFO). Przez ub. r. sieć powiększyła się o 6 placówek (5 stacji CODO, 1 stacja DOFO). Wzrosła o 6,2 proc. średnia dobowa sprzedaż paliw i o 8,5 proc. średnia miesięczna sprzedaż sklepowa. O 14 proc. rdr Lotos zwiększył sprzedaż produktów i usług pozapaliwowych w segmencie detalicznym, który — dzięki optymalizacji kosztów — uzyskał 23 proc. dynamikę wzrostu marży. W ub. r. Lotos umocnił swoją pozycję w segmencie stacji tranzytowych przy autostradach i drogach szybkiego ruchu. Na koniec 2017 r. Lotos dysponował 20 Miejscami Obsługi Podróżnych (MOP) zlokalizowanymi przy autostradach A1, A2, A4 i A6 oraz drogach ekspresowych S3 i S7. W latach 2018-2020 sieć Lotosu powiększy się o kolejne 6 MOP-ów przy S3, S7 i S8.

LIDERZY RYNKU – DOSTAWCY DLA STACJI PALIW – RAPORT 2018
ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA
w wersji elektronicznej – kliknij

– Nasze wyniki zawdzięczamy kilku czynnikom. Po pierwsze organicznemu wzrostowi liczby stacji paliw. Na koniec roku 2017 osiągnęliśmy liczbę niemal 500 stacji. Po drugie unifikacji jakości oferowanych przez nas produktów i usług. Na niemal wszystkich stacjach pod marką Lotos wprowadziliśmy paliwa premium, program lojalnościowy Navigator. Jesteśmy także w trakcie ujednolicania oferty pozapaliwowej – koncept Cafe Punkt – zwiększamy liczbę punktów, gdzie oferowany jest koncept Subway. To powoduje, że nasze stacje zyskują nowy blask i nową jakość, a sprzedaż pozapaliwowa, z której dzisiaj osiągana marża jest znacznie lepsza niż ze sprzedaży paliw, również buduje wartość dla klienta – podsumowuje Jarosław Kawula.

Od połowy 2017 r. karty flotowe Lotos Biznes są honorowane na stacjach sieci Shell Polska. W ten sposób klienci biznesowi sieci Lotos mogą tankować paliwa w ponad 80 nowych miejscowościach.

Spółka jest w trakcie przygotowań do uruchomienia, w drugiej połowie 2018 r., pilotażowego projektu Lotos Electro Mobility, czyli „elektryfikacji” trasy pomiędzy Trójmiastem a stolicą Polski. W Gdyni, Gdańsku, Warszawie oraz na stacjach paliw przy autostradach A1 i A2 powstanie 12 punktów szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych.
 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE