Bez geolokalizatora i numeru referencyjnego

Udostępnij nas na:
Funkcjonariusze lubuskiej KAS zatrzymali 26 tysięcy litrów nielegalnego oleju smarowego przewożonego w mauzerach w naczepie pod plandeką. Kierowca zestawu przewoził towar z Niemiec na Litwę bez zgłoszenia w systemie SENT, a środek transportu nie był wyposażony w geolokalizator.
Fot. KAS Lubuskie

Funkcjonariusze lubuskiej Służby Celno-Skarbowej na wysokości TTOC w Olszynie zatrzymali do kontroli zestaw ciężarowy z naczepą typu plandeka. Z dokumentów okazanych do kontroli wynikało, że kierujący ciągnikiem siodłowym z Niemiec na Litwę w 26 mauzerach przewozi olej smarowy.

Podczas sprawdzania dokumentów wyszło na jaw, że zatrzymany transport nie posiada numeru referencyjnego SENT. Ustalono też, że nie jest on wyposażony w obowiązkowy na terytorium Polski geolokalizator, pozwalający śledzić trasę przejazdu dostawy.

W ramach pomocy prawnej litewskie służby podatkowe poinformowały, że odbiorca towaru, widniejący w dokumencie przewozowym, nie ma koncesji na handel substancjami ropopochodnymi.

Funkcjonariusze KAS pobrali próbki cieczy i przekazali je do specjalistycznego laboratorium. Może się okazać, że olej smarowy to tak naprawdę olej napędowy. Za brak numeru referencyjnego SENT kierujący został ukarany mandatem kredytowanym w wysokości 7,5 tys. zł.

Dalsze postępowanie w tej sprawie prowadzi Lubuski Urząd Celno-Skarbowy w Gorzowie Wlkp.

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.