Christoph Lindenmeyer: Avia jest otwarta na ekspansję poza Europą

Udostępnij nas na:
W latach 2016-17 ponowiliśmy naszą ekspansję na terenie Czech, rozpoczęliśmy ją w Bułgarii i jesteśmy w trakcie ekspansji na teren Ukrainy – mówi Christoph Lindenmeyer, prezes Avia International.

Objął pan stanowisko prezesa Avia International w czerwcu br. Jakie wyzwania zostały przed panem postawione?

Wyzwania różnią się w zależności od regionu czy też kraju, ale istnieje jedno uniwersalne wyzwanie: kwestia przyszłych paliw dla naszej mobilności. Co się stanie z naszym obecnym biznesem na stacjach detalicznych (ON/benzyna)? Czy będziemy mieli e-mobilność z elektrycznymi pojazdami i ładowaniem za pomocą kabla? Czy będą istniały rozwiązania hybrydowe? Czy nadal będzie istnieć duża część sektora z silnikami spalinowymi i jak długo to będzie trwało? Czy będzie to LPG/CNG czy może technologia ogniw paliwowych z wodorem używanym jako paliwo? Na te pytania nie ma łatwej i jednej odpowiedzi a my, członkowie Avia, musimy posiadać kilka gotowych rozwiązań na przyszłość.

Co stanowi o fenomenie marki Avia? Dlaczego zajmuje ona tak wysoką pozycję na europejskim rynku stacji benzynowych?

Avia istnieje od 1927 r. To marka zrzeszająca niezależnych przedsiębiorców, którzy chcą zachować pewien stopień biznesowej wolności, ale jednocześnie rozumieją, że bycie częścią większej rodziny – rodziny Avia – oraz reprezentowanie znanej marki ma swoje zalety. Co więcej, wszyscy członkowie są współwłaścicielami tej marki (wspólnotowego znaku towarowego). W przypadku niektórych firm należących do Avia zarządza nimi już piąte pokolenie… Innymi słowy, Avia oznacza wieloletnie tradycje rodzinne.

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Co najbardziej przekonuje nowych klientów do przyłączenia się do rodziny Avia?

Marka Avia posiada bardzo dobrą reputację i zaufanie klientów od ponad 90 lat. Wolność przedsiębiorcza w obrębie pewnych ram marki jest bardzo interesująca dla firm rodzinnych. Przekonujący jest swobodny wybór uczestnictwa we wspólnych zakupach lub kontraktach parasolowych, z lepszymi cenami zakupu (dla paliw, sprzętu, itp.). Właściciele firm uświadamiają sobie, że wspólne działanie przynosi więcej korzyści niż prowadzenie firmy samodzielnie i stanowi wygraną dla obu współpracujących stron.

Dlaczego stowarzyszenie dostrzegło potencjał do rozwoju sieci Avia w Polsce? Co państwa przekonało do rozwijania biznesu w naszym kraju?

Od wielu lat myśleliśmy o Polsce w kategorii ekspansji na rynku stacji paliw, ale dostrzegaliśmy, że z różnych powodów ten rynek nie jest gotowy na nasze wejście. Nie widzieliśmy też potencjalnej firmy partnerskiej, która mogłaby zostać członkiem Avia International. Dopiero pierwsze kontakty z Unimot w 2016 r. oraz późniejsze dyskusje ujawniły świetne, wzajemne dopasowanie oraz korzystną współpracę dla obydwu stron, w efekcie czego Unimot został członkiem Avia International w 2016 r. Po uzyskaniu członkostwa, spółka w relatywnie krótkim okresie otworzyła pierwszą stację paliw – w czerwcu 2017 r. Od tamtej pory sieć stacji Avia rozwija się dość szybko i obecnie liczy już 30 placówek.

A jak spółka Unimot wywiązuje się z członkostwa w Avia International? Czy jest to partner trudny i wymagający czy bardziej nowatorski?

Jak już wspomniałem, Unimot dotrzymuje swoich obietnic – zarówno w kwestii rozwoju Avia na detalicznym rynku paliw, jak i hurtowym biznesie obrotu produktami ropopochodnymi, gazem oraz elektrycznością. Chcę też podkreślić, że Unimot dodaje ogromnej wartości rodzinie Avia i jesteśmy bardzo zadowoleni, że prezes Adam Sikorski reprezentuje Polskę w zarządzie Avia International. Jego kompetencje przedsiębiorcze, jego dążenie do innowacji oraz zaangażowanie dla rodziny Avia na poziomie światowym stanowią ogromną wartość i są szanowane przez innych członków stowarzyszenia.

W którym kierunku planuje pan rozwijać działalność stowarzyszenia?

Stowarzyszenie Avia International jest otwarte na dalszą ekspansję w innych krajach, jeśli tylko pojawi się okazja lub zainteresowanie potencjalnych członków, którzy spełniają nasze kryteria. W latach 2016-17 ponowiliśmy naszą ekspansję na terenie Czech, rozpoczęliśmy ją w Bułgarii i jesteśmy w trakcie ekspansji na teren Ukrainy.

Czy planuje pan dalsze umacnianie marki w Europie, czy bardziej skupi się pan na rynkach pozaeuropejskich?

Avia już oferuje oleje i smary poza terytorium Europy przez wybrane spółki dystrybucyjne w ponad 50 krajach. Ale rozważamy większy ruch poza Europę, z uczestnictwem Avia w detalicznym rynku paliw. Nasz wieloletni partner – Esergui w Hiszpanii, badał rynek detaliczny w Meksyku i ostatecznie wyraził chęć wejścia na ten rynek i założenia tam spółki zależnej, mającej na celu rozwój maki Avia wśród stacji paliw.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.