Debiut linii polskich win

Udostępnij artykuł
Sześć szlachetnych odmian owoców stworzyło nową linię polskich win – Winiarnia Zamojska. Grupa Ambra przywraca na Roztoczu tradycje winiarstwa znane od średniowiecza.

Ciepły klimat Roztocza, znaczące różnice temperatur między dniem a nocą, łagodne wzgórza oraz lessowe gleby tworzą doskonałe warunki nie tylko do uprawy winorośli. To region, który słynie z najwspanialszych polskich owoców: gruszek, wiśni, malin, porzeczek i jabłek.

– Mają one te same właściwości, co winogrona: intensywną barwę, bogaty aromat, zbalansowany świeży smak, wyczuwalne nuty pestek, kwasowość i delikatną naturalną słodycz – podkreśla Artur Dubaj, główny technolog Ambra. – Pracujemy z najlepszymi lokalnymi sadownikami, których troska i uważność gwarantują najwyższą jakość każdego zbioru – dodaje.

Ze szlachetnych odmian gruszek, wiśni, malin, porzeczek i jabłek powstało sześć polskich win. Dwa z nich to wina białe: Gruszka (półsłodkie), Lodowe (słodkie), trzy kolejne to wina czerwone: Czerwona Porzeczka (półwytrawne), Wiśnia (półsłodkie), Czarna porzeczka (słodkie). Ofertę Winiarni Zamojskiej uzupełnia wino różowe Rose (półsłodkie). Wina te są przykładem wykorzystania bogactwa polskich owoców do wytworzenia produktu wysokiej jakości, opartego wyłącznie na świeżych owocach i sokach. Sekret ich smaku tkwi w produkcji, która odbywa się tak samo, jak w przypadku win gronowych.

– Stworzyliśmy wina z regionalnych owoców o niespotykanej dotąd jakości. To propozycja dla konsumentów poszukujących regionalnych produktów i zainteresowanych polskimi winami – dodaje Artur Dubaj.

Winiarnia Zamojska czerpie z bogactwa natury i tradycji. Na Roztoczu już od średniowiecza zakładano winnice. Współczesny Roztoczański Szlak Winnic zrzesza kilkanaście winnic na trasie 200 km. To właśnie tu Grupa Ambra zainicjowała Fundację Winiarnie Zamojskie, której celem jest wpieranie polskich winiarzy i sadowników. Wśród swoich trzech głównych zadań wymienia: ochronę i stworzenie warunków dla rozwoju polskiego winiarstwa, ułatwienie inwestycji w produkcję win gronowych i owocowych oraz ich promocję.

– Definicja wina jako produktu naturalnego blokuje uprzemysłowienie i koncentrację produkcji, wymusza kultywację upraw i wreszcie co najważniejsze: uprzywilejowuje sadownika w procesie produkcji. Ta definicja zapewnia naturalny produkt, bardzo wrażliwy na warunki i trudny w produkcji, ale przez to zróżnicowany i z każdego regionu inny. Restrykcyjna definicja jest kluczem do każdego szlachetnego produktu. W Europie stworzyła bogactwo świata wina – i to w podwójnym znaczeniu: bogactwo odmian i smaków win i regionów, które pokochali konsumpcji na całym świecie. Po drugie jednak bogactwo setek tysięcy winiarzy w biednych kiedyś regionach – byłych rolników i całych regionów na winie stojących – argumentuje Robert Ogór, prezes grupy Ambra.

Wina z Winiarni Zamojskiej dostępne są w sprzedaży w opakowaniach o pojemności 750 ml oraz 500 ml w przypadku Lodowego. Rekomendowana cena w kanale handlu nowoczesnego i tradycyjnego to 24,99 zł.

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 16.09.2019
Aktualizacja: 16.09.2019