Dobry czas dla AdBlue®

Udostępnij artykuł
Po skandalu Volkswagena, sytuacja na rynku diesla zaczęła przyjmować negatywny obrót. Jednak po wstępnym szoku na rynku okazało się, że najwięksi gracze wcale nie chcą z diesla rezygnować – komentuje dla naszej redakcji ekspert Grupy Azoty.

Na targach w Genewie ówczesny prezes zarządu Volkswagena, powiedział że niedługo diesle będą przeżywać swój renesans. Biorąc pod uwagę sytuację na rynku ropy naftowej, oraz sytuację geopolityczną entourage’u krajów-potentatów ropy, diesle tak szybko nie znikną z rynku aut osobowych, a tym bardziej ciężarowych – nie tylko z powodów ekonomiki, ale też z powodu możliwości diesla do osiągania większego momentu obrotowego, przy mniejszych prędkościach w stosunku do benzyny.

Na stacjach paliw widać rosnące zainteresowanie sprzedażą AdBlue®. O ile w przypadku aut osobowych, konfekcja wydaje się dobrym rozwiązaniem, o tyle w przypadku aut ciężarowych, tankowanie z pistoletu stało się już normą. Średnia sprzedaż AdBlue® na stacjach paliw waha się od 3 do 6 procent sprzedaży diesla. Zestawiając marże i skalę sprzedaży jest to opłacalne dla stacji paliw – wszyscy najwięksi gracze już to robią.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2018 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Grupa Azoty jako największy w regionie producent AdBlue®, oferowanego pod marką własną NOXy®, również korzysta na tym trendzie. Dostawy na stacje paliw, prowadzone przez Grupę Azoty wraz z parterami dystrybucyjnymi, rokrocznie osiągają dwucyfrowy wzrost. Inwestycja w dystrybutory na stacjach paliw – prócz wygody z korzystania i możliwości wprowadzenia rozwiązań opartych na big data – nabiera dzisiaj również sensu marketingowego i estetycznego, są to kolejne powierzchnie reklamowe, a estetyka dystrybutorów AdBlue® funkcjonuje na bardzo wysokim poziomie.

Jako Grupę, taka sytuacja nas niezmiernie cieszy, gdyż pozwala korzystać z backhaulingu i w większym stopniu optymalizować koszty transportu. Jest to również doświadczenie, które – widząc wciąż rosnące prosumenckie trendy – pozwoli w przyszłości korzystać z niego w innych segmentach pracy spółki.

Komentarz eksperta Grupy Azoty ukazał się na łamach specjalnego wydania magazynu właścicieli stacji paliw „Stacja Benzynowa & Convenience Store” pt. „Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna – Raport 2018”.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 08.11.2018
Aktualizacja: 08.11.2018