E-papierosy i liquidy dostępne już także na stacji

Udostępnij artykuł

Branża e-papierosów to młoda i obecnie jedna z najbardziej dynamicznych branż w Polsce. Dzisiejsze tempo wzrostu tego rynku szacuje się na 40% w skali roku. Zdaje się, że już w przyszłym roku liczba osób e-palących przekroczy 2mln! Popularną formę sprzedaży tych produktów stanowią wyspy w galeriach handlowych jednak sprzedaż przenosi się do salonów prasowych, sklepów monopolowych, a także do sklepów przy stacjach paliw. Zdaje się, że ten proces będzie się pogłębiał gdyż zakupy „przy okazji” są zdecydowanie szybsze i wygodniejsze, a także pozwalają e-palaczom zaoszczędzić czas i pieniądze na dojazd do galerii specjalnie po jeden liquid.

E-mod e-cigarette to jedna z pierwszych marek e-papierosów i liquidów dostępnych na stacjach paliw na szerszą skalę. Już od ponad dwóch lat nasze produkty oferowane są właśnie stacjom. Współpracując z aktualnym liderem sprzedaży akcesoriów GSM na stacjach paliw – firmą TOMS, stale poszerzamy grono stacji posiadających w ofercie nasze produkty.

Dzięki 15- letniemu doświadczeniu tej firmy w obsłudze stacji paliw mogliśmy starannie dostosować ofertę do potrzeb i oczekiwań stacji. Kluczowe dla sklepów przy stacjach paliw powinno być odpowiednie dobranie asortymentu, które zapewni regularne obroty przy niewielkiej inwestycji dając wysokie marże na produktach.
Oferta powinna ograniczyć się tylko do towarów najczęściej kupowanych przez e-palaczy tj. liquidów, akcesoriów podlegających zużyciu w trakcie palenia takich jak grzałki oraz 2-3 modeli e-papierosów. Jeśli chodzi o dobór liquidów, osoba zarządzająca stacją powinna zdać się na doświadczenie i wiedzę handlowca. Najchętniej kupowane przez e-palaczy smaki liquidów to tytoniowe USA Tobacco i Natural Tobacco, miętowe Double Mint i Ice Mint, a z liquidów aromatyzowanych najczęściej sprzedają się smaki Fruit Mix, wiśnia, kawa czy arbuz.

Wybór mocy płynów najlepiej ograniczyć do mocnych (18mg nic./ml) i średnich (11mg nic./ml). Nie bez znaczenia jest również cena sprzedaży tej kategorii produktów na stacji. Istotne jest aby nie była ona wyższa niż na „wyspach” w galeriach co mogłoby zniechęcić e-palaczy do zakupu przy okazji tankowania. Większość stacji posiadających nasz asortyment utrzymuje ceny sugerowane stosując często dodatkowe rabaty dla swoich klientów przy zakupie większych ilości.

Bardzo ważne jest jak nie najważniejsze, aby stacja wprowadzając e-papierosy i liquidy do swojej oferty korzystała z usług dostawców posiadających w swojej ofercie produkty markowe. Chodzi przecież o bezpieczeństwo i zdrowie klientów. Kluczowe jest również aby na produktach znajdowały się odpowiednie oznaczenia dla konsumentów w postaci piktogramów informujących o szkodliwości i działaniu uzależniającym w przypadku liquidów ze względu na zawartość nikotyny oraz oznaczenie +18, gdyż tylko osoby pełnoletnie mogą korzystać z tych produktów.

E-papierosy stanowią obecnie alternatywę dla papierosów tytoniowych. Coraz więcej palaczy decyduje się na elektroniczny styl palenia. Warto wziąć pod uwagę rozszerzenie oferty stacji o tę nową kategorię produktów tym bardziej że zbliża się Gwiazdka i czas prezentów. Z kolei w styczniu nie bez znaczenia będą noworoczne postanowienia i wzrost akcyzy na papierosy tytoniowe. Grudzień i styczeń to najlepsze miesiące dla branży e-papierosowej.

Piotr Kowalewski, dyrektor handlowy e-mod e-cigarette

Opublikowano: 02.12.2013
Aktualizacja: 02.12.2013