Grupa Żywiec rozwija Strefę Zero

Udostępnij artykuł
W tym roku jeszcze więcej Polaków sięgnie po piwa i radlery bezalkoholowe. Grupa Żywiec zaoferuje dorosłym konsumentom kolejne nowości. W Strefie Zero, która w ubiegłym roku szturmem zdobyła gusta Polaków, pojawią się Żywiec Białe 0.0 proc., oraz pierwszy w Polsce radler na ciemnym piwie czyli Warka Radler Ciemne Cytrynowe 0.0 proc. Firma zaoferuje także Heinekena 0.0. proc. w nowym, poręcznym opakowaniu.

Polacy nieustannie poszukują nowych smaków i produktów, które są dopasowane do bardziej aktywnego trybu życia. Jak wynika z badań zrealizowanych przez serwis Birofilia.org ponad 70 proc. konsumentów piwa sięga także po piwa bez procentów, a już 12 proc. deklaruje picie tylko piwa bezalkoholowego. Blisko 70 proc. respondentów przyznało, że chcieliby mieć jeszcze większy wybór piw bezalkoholowych*.

– Ambicją Grupy Żywiec jest rozwijanie najlepszej na rynku oferty napojów dla dorosłych konsumentów. W ostatnich latach skutecznie kształtowaliśmy trendy zachęcając Polaków do próbowania nowych smaków ze specjalnościami Żywca i piwami smakowymi, a w ubiegłym roku rozpoczęliśmy bezalkoholową piwną rewolucję. Dziś Grupa Żywiec jest absolutnym liderem rynku w obu segmentach. Łączymy zatem kompetencje w warzeniu piw gatunkowych i bezalkoholowych oferując zupełnie nowe bezalkoholowe specjalności jak Żywiec Białe 0.0 proc. – powiedziała Małgorzata Lubelska, dyrektor ds. marketingu Grupy Żywiec.

Wybierając piwa bez alkoholu Polacy najczęściej sięgają po radlery, które stanowią obecnie ponad 60 proc. sprzedaży w tym segmencie**. Wprowadzając nowe smaki co roku Grupa Żywiec umacnia tu pozycję lidera. W tym roku firma przygotowała nowość, która zrewolucjonizuje ofertę. Warka Radler Ciemne Cytrynowe 0.0 proc. to pierwszy w Polsce radler bez alkoholu warzony na ciemnym piwie. Dzięki połączeniu piwa warzonego z użyciem palonych słodów oraz cytrynowej lemoniady oferuje goryczkowe orzeźwienie.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– LUTY-MARZEC 2019 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

– Warka Radler 0,0 proc. Ciemne Cytrynowe powstaje na bazie ciemnego piwa warzonego z kompozycji słodów: jasnego, karmelowego jasnego, monachijskiego, palonego i karmelowego ciemnego, która nadaje nowej Warce Radler wyjątkowy ciemny kolor oraz goryczkowy piwny i orzeźwiający smak. To bardzo zaskakujące połączenie, które zachęci do spróbowania radlerów zupełnie nowych konsumentów, a także do sięgania po ten produkt poza typowym dla tego segmentu sezonem letnim – dodaje Ewelina Kawnik, Drink Different Brands and Innovation Manager.

W Strefie Zero w tym roku pojawi się także Heineken 0.0 proc. w puszce, wzbogacając ofertę tej marki o nowe opakowanie.

– Heineken 0.0 proc. zdobył uznanie konsumentów i oceniany jest jako najlepszy lager bezalkoholowy w zielonej butelce*** . Dlatego postanowiliśmy rozszerzyć jego dostępność o bardziej poręczne opakowanie, które idealnie wpisuje się w nowe okazje „on the go” po wysiłku sportowym – powiedział Marcin Filipiak, Brand Manager Heinekena.

Strefa Zero, czyli specjalne miejsca ekspozycyjne i lodówki, które zwiększają widoczność piw i radlerów bezalkoholowych Grupy Żywiec oraz ułatwiają wybór produktów bez procentów konsumentom, nie tylko wzbogaci się o nowe produkty, ale pojawi się także w zdecydowanie większej liczbie sklepów. Dzięki temu produkty bezalkoholowe staną się jeszcze bardziej dostępne.

Grupa Żywiec zainicjowała bezalkoholową piwną rewolucję w ubiegłym roku oferując pod szyldem Strefy Zero najszerszą ofertę piw i radlerów bezalkoholowych w ponad 30 tysiącach sklepów. Dzięki tej inwestycji Grupa Żywiec podwoiła sprzedaż piw w tym segmencie vs 2017 rok i stała się niekwestionowanym liderem tego segmentu.

*Badania Birofilia.org 2018
**Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty, Duże, Średnie i Małe sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe), Piwo, sprzedaż wartościowa, 2017 i 2018, udział w sprzedaży wartościowej, 2018
***Raport Nonalcoholic lager beer dla GŻ 2018

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 29.03.2019
Aktualizacja: 02.04.2019