InPost ma już 5 tys. paczkomatów w Polsce

Udostępnij nas na:
Według badań Kantar TNS* już 74 proc. kupujących w sieci odbiera przesyłki w paczkomatach InPost, a raport Gemius** wskazuje, że aż 52 proc. kupujących w Internecie deklaruje paczkomaty InPost jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru.

– Szybkie tempo rozwoju sieci paczkomatów InPost jest odpowiedzią na wciąż rosnące zapotrzebowanie klientów. Otrzymujemy wiele próśb o postawienie nowych maszyn, szczególnie w mniejszych miejscowościach i wsiach – gdzie nasze maszyny są ogromnym ułatwieniem w codziennym życiu mieszkańców. Wszystkie zgłoszenia dokładnie analizujemy. Sieć 5000 Paczkomatów InPost jest dla nas ważnym osiągnięciem, ale nie spoczywamy na laurach – planujemy dalszy rozwój sieci – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Wysoki odsetek korzystania z paczkomatów InPost jest notowany nie tylko w dużych (81 proc.) czy średnich (77 proc.) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71 proc.) i mniejszych miasteczek (74 proc.). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65 proc., a powyżej 60 lat 58 proc.

– Paczkomaty® mają nadal ogromny potencjał rozwoju – zarówno jeśli chodzi o wielkość sieci, jak i oferowane usługi. Jesteśmy technicznie w pełni gotowi na wprowadzenie na rynek Lodówkomatów – czyli uzupełnienie naszych maszyn o funkcjonalność odbioru żywności, napojów oraz mrożonek. Wyprzedziliśmy potrzeby rynku e-commerce w Polsce – czekamy na szybki rozwój oferty e-sklepów w zakresie produktów spożywczych. Według badań Kantar TNS* aż 40 proc. kupujących w sieci chciałoby odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach InPost – dodał Brzoska.

* Badanie CAWI na reprezentatywnej grupie internautów N=1000, wszyscy dokonali zakupu w Internecie w ciągu ostatnich trzech miesięcy, kwiecień 2019

** Gemius dla e-Commerce Polska, E-commerce w Polsce 2019, N=1027, kwiecień 2019

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.