Irmina Karpińska, Amic Energy w Polsce: zmierzyliśmy się z wieloma wyzwaniami

Udostępnij nas na:
Komentuje Irmina Karpińska, dyrektor marketingu i convenience Amic Energy w Polsce
[SPECJALNIE DLA NAS] Niewątpliwe kluczowym projektem w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy był dla nas proces rebrandingu. Od stycznia 2019 do maja 2019 odmieniliśmy 114 stacji. Proces został przygotowany etapowo – po montażu dwóch stacji prototypowych, ostatecznie zdecydowaliśmy o wyborze jednej firmy wykonawczej i pod koniec stycznia 2019 ruszyliśmy z projektem.

Cieszymy się, że udało się go przeprowadzić tak sprawnie, nie przerywając pracy stacji, a nasi klienci w jak najmniejszym stopniu poczuli utrudnienia związane z wymianą oznaczeń. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu – nasze stacje wyglądają nowocześnie, wyraziście, a klienci są mile zaskoczeni zmianą. Kontynuujemy wdrażanie naszego nowego konceptu sklepowego. Na koniec czerwca 2019 mamy już ponad 30 stacji w nowym koncepcie, a ich lista nadal będzie rosła.

Naszym hasłem przewodnim jest Miejsce dobrej energii. Energia to trzon naszej nazwy. Jesteśmy częścią austriackiego funduszu inwestycyjnego Amic Energy, działającego w branży energetycznej. Chcemy budować miejsce, pełne energii w każdym aspekcie.

Energia to energetyczne paliwo, ludzie, ale również nasze marki własne, które mocno rozwijamy. Po sukcesie naszego napoju energetycznego Impet wprowadziliśmy Impet Zero, wodę Impet w wersji gazowanej i niegazowanej. Obecnie jesteśmy w trakcie wprowadzania kolejnych wariantów produktu. W maju na półkach naszych sklepów zagościła kolejna marka własna – tym razem w kategorii piwo – Dzik w Chmielu (zawartość alkoholu 5,7 proc.) oraz Mocny Dzik w Chmielu (zawartość alkoholu 7,2 proc.). To wysokiej jakości piwa, warzone metodą otwartej fermentacji, co zapewnia im naturalny i pełny smak. Odwołują się do tradycji piw rzemieślniczych, a jednocześnie wpisują się w upodobania konsumentów. Oryginalny projekt graficzny puszek, powstał w nawiązaniu do najciekawszych opakowań piw kraftowych.

W czerwcu 2018 roku otworzyliśmy na naszej stacji w Gdyni pierwszą restaurację Subway. Obecnie mamy już 21 restauracji Subway, do końca 2019 roku planujemy otwarcie kilku kolejnych. Subway doskonale wpisuje się w naszą strategię. To miejsce dla młodych, energetycznych ludzi, którzy stawiają na świadomy wybór jedzenia. Oferta pysznych, świeżych i przede wszystkim przygotowywanych na miejscu sandwiczy Subway jest idealnym urozmaiceniem i zdrowszą alternatywą dla powszechnie dostępnej na stacjach oferty hot dogów.

W naszej ofercie Food Point pojawiła się też nowa energetyczna kawa. W ponad 50 lokalizacjach wymieniliśmy ekspresy kawowe na modele z najwyższej półki, z których jakość kaw, zwłaszcza mlecznych jest nie do podważenia. Kawa smakuje wyśmienicie, a klienci chętnie do nas wracają.

Kolejnym wyzwaniem, z którym zmierzyliśmy się w ostatnim okresie to wdrożenie nowego programu lojalnościowego Driver Club. Mechanizm programu jest odpowiedzią na potrzeby klientów, dlatego został tak skonstruowany aby korzyści nie wymagały długiego zbierania punktów, a były dostępne tu i teraz. Nowością w kategorii programów tego typu jest proces naliczania punktów od wartości wszystkich transakcji, przysługują zarówno na zakup paliwa, wyrobów tytoniowych, jak i pozostałych produktów i usług. Punkty można wymienić np. na 90-dniowy rabat na paliwo, jego wysokość jest zależna od liczby zebranych punktów. Nie trzeba zbierać długo, aby skorzystać z rabatu. Posiadacze zarejestrowanej karty mogą korzystać ze specjalnych promocji, wymieniać punkty na nagrody, płacić punktami za produkty i usługi. Z kartą można zaoszczędzić nawet do 40 proc. wartości zakupu. Będziemy stale usprawniać nasz program i wprowadzać nowe funkcjonalności. Obecnie pracujemy nad wdrożeniem aplikacji mobilnej, która oprócz programu lojalnościowego będzie zawierała inne przydatne informacje dla jej użytkowników.

W czerwcu 2019 rozpoczęliśmy kampanię marketingową informująca naszych klientów o zmianach zachodzących na naszych stacjach. Chcemy podzielić się ze wszystkimi informacją o stacjach Amic Energy w nowej odsłonie. Kampania marketingowa pod hasłem Amic Energy Miejsce dobrej energii trwała do połowy sierpnia 2019 roku.

Podsumowując ostatnie 12 miesięcy to dla nas bardzo intensywny okres. Pracowaliśmy nad wieloma projektami. Mamy nadzieję, że efekty tych działań zostaną zauważone i przełożą się na zwiększony ruch na naszych stacjach oraz pozytywne postrzeganie naszej nowej marki na rynku.

Komentarz powstał na potrzeby:
STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.