Jak Polacy jedzą słodycze – wyniki badania

Udostępnij artykuł
Jak pokazują dane agencji Nielsen, w drugiej połowie 2018 roku wartość sprzedaży batonów i wafli wzrosła o odpowiednio 7,9 proc.[1] i 3,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2017 roku. Widząc zainteresowanie słodyczami, ETi zapytało Polaków o zwyczaje związane z ich konsumowaniem.

Jesień to niekwestionowany sezon czekoladowych słodkości – dłuższe wieczory i powrót do codziennych obowiązków jak szkoła czy praca sprawiają, że sięganie po drobną przekąskę jest coraz częstsze.

Kategorie zarówno batonów, jak i wafli cieszą się wzrostami – w ciągu dwunastu miesięcy (od lipca 2018 do czerwca 2019) odnotowano 7,8 proc. wyższą wartość sprzedaży batonów niż w tym samym okresie rok wcześniej oraz 7,1 proc. wzrostu w kategorii wafli. Zainteresowanie słodyczami potwierdzają deklaracje samych konsumentów.

Według ankiety przeprowadzonej przez SWResearch dla ETi, Polacy bardzo chętnie sięgają po słodkie przekąski. To jedna z najpopularniejszych rzeczy, które kojarzą im się z przyjemnością – obok relaksu w ciągu dnia, spotkania z przyjaciółmi czy przerwy na kawę. Największa część badanych – niemal 41 proc. – konsumuje słodycze kilka razy w tygodniu, a prawie co czwarta osoba (23 proc.) wręcz nie wyobraża sobie dnia bez „czegoś słodkiego”. W tej grupie przewagę mają osoby w wieku 25-34 lat i stanowią największy odsetek badanych (27 proc.), którzy każdego dnia sięgają po słodką przekąskę. Jednak jest też część osób, które zdecydowanie stronią od cukru – 3 proc. Polaków deklaruje, że w ogóle nie je słodyczy, a kolejne 3 proc. i 4 proc. jedynie raz na miesiąc lub jeszcze rzadziej.

A w jakich sytuacjach Polacy sięgają po słodkości? Jak sami przyznają, najczęściej (37 proc.) robią  to impulsywnie, kiedy przyjdzie im ochota na słodkie co nieco. Drobna przekąska pozwala im też poprawić sobie humor (13 proc.) lub rozkoszować się chwilą tylko dla siebie (12 proc.). Co ciekawe, tylko co dziesiąta osoba (11 proc.) w kupowanych słodyczach widzi poobiedni deser.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– WRZESIEŃ 2019 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

– Rozpoczął się jeden z najważniejszych okresów dla sprzedaży czekoladowych słodyczy. Największa grupa ankietowanych Polaków (46 proc.) określiła się jako otwartych na nowości, a blisko 84 proc. badanych zdecydowanie lub raczej chętnie sięga po nowe produkty spożywcze, dlatego mamy nadzieję, że z chęcią skosztują także naszych słodkości takich jak intensywnie czekoladowe wafle Dare czy czekoladowe batoniki Wanted, które z pewnością pozytywnie zaskoczą doskonałym smakiem i unikalnymi teksturami – komentuje Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Product Portfolio Manager ETi w Polsce.

W drugiej połowie sierpnia wystartowały kampanie reklamowe dwóch flagowych marek ETi w Polsce. W działaniach pod hasłem „Drapieżnie pyszny. Dziko czekoladowy” promowane są wafle Dare, a w kampanii „Wybierz smak swojego buntu” cztery smaki popularnych batoników Wanted – z karmelem, kokosem i z całymi orzeszkami ziemnymi w czekoladzie mlecznej lub deserowej.

O badaniu

Dane zostały podane w oparciu o wyniki ankiety przeprowadzonej przez SWResearch dla ETi. Badanie zostało zrealizowane w dniach 8-13.05.2019 metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowych SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1007 ankiet z Polakami w wieku powyżej 18 lat.


[1] ETi za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty, Duże sklepy spożywcze + sieci chemiczne, Średnie sklepy spożywcze, Małe sklepy spożywcze, Sklepy Winno-Cukiernicze, Stacje benzynowe, Kioski, sprzedaż wartościowa w 1000 PLN w skumulowanych okresach lipiec 2017 – grudzień 2017 i lipiec 2018 – grudzień 2018 w kategorii batony.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 17.10.2019
Aktualizacja: 17.10.2019