Krzysztof Strzelecki, prezes Amic Energy w Polsce: tworzymy miejsca dobrej energii

Udostępnij nas na:
[SPECJALNIE DLA NAS] Marka Amic Energy w Polsce rozgościła się na dobre. Stacje działające dotychczas pod brandem Lukoil zastąpił nowoczesny koncept, który dostarczył klientom wielu nowości. O zakończonym procesie rebrandingu, modernizacji sieci i wielu innych kluczowych inwestycjach oraz strategicznych decyzjach w ekskluzywnym wywiadzie magazynu “Stacja Benzynowa & Convenience Store” rozmawiamy z Krzysztofem Strzeleckim, prezesem Amic Energy w Polsce.


W czerwcu br. opublikowali Państwo informację, że brand Lukoil ostatecznie zniknął z polskiego rynku.

Z końcem czerwca br. zakończyliśmy proces usuwania wszelkich oznaczeń Lukoil z naszych stacji, do czego zobowiązywała nas umowa licencyjna, która tym samym przestała nas obowiązywać. Obecnie wszystkie nasze stacje działają już tylko i wyłącznie pod logo Amic Energy w Polsce, a akcja rebrandingowa została pomyślnie zrealizowana.

Wszystkie prace wizualne, dotyczące wyglądu stacji, czyli takich elementów jak wiaty, pylony, wystrój sklepu zostały sfinalizowane w maju br., natomiast w czerwcu skupiliśmy się na wymianie materiałów reklamowych i pomniejszych oznaczeń – na dystrybutorach, słupach wiaty i tym podobnych miejscach.

Na ile mocno proces rebrandingu został połączony z modernizacją sieci?

Proces przebudowy stacji, czyli wdrażania naszego nowego, autorskiego konceptu, nieprzerwanie kontynuujemy od 2017 roku. Pierwsze prace na stacjach rozpoczęliśmy w czerwcu 2018 roku. Modernizacja oraz rebranding sieci to niezależne projekty, które staraliśmy się realizować równolegle. Sam proces rebrandingu nie był bezpośrednio związany z przebudową sklepów.

Proces wdrażania New Store Concept, łącznie z wprowadzaniem marki Subway, trwa nadal – realizujemy go od 2018 roku. Staramy się pracować z tą samą częstotliwością, jeżeli chodzi o przebudowę stacji, tak aby jak najmniej zaburzać rytm pracy sieci i poszczególnych lokalizacji.

Czas prac staramy się dostosowywać do poszczególnych lokalizacji i ich sezonowego rytmu sprzedaży, bo branża stacji paliw także podlega pewnej sezonowości. Duże ośrodki miejskie w okresie letnim wyludniają się, mamy większe możliwości ingerencji w placówkach położnych w takich lokalizacjach. Natomiast stacje tranzytowe, często poza sezonem letnim, czyli w zimie lub wczesną wiosną, charakteryzują się mniejszym natężeniem ruchu i właśnie wtedy łatwiej nam dokonywać modernizacji.

W ilu lokalizacjach udało się Państwu wdrożyć nowy koncept kawiarniano-gastronomiczny?

W tym roku na koniec września włącznie nowy koncept został wdrożony w 12 lokalizacjach. Całość sieci przebudowanej, mówię tutaj o wnętrzach sklepów, to 38 stacji. Na początku lipca br. otworzyliśmy stację w Zielonej Górze, w połowie lipca br. stację w Tychach. W sierpniu skończyliśmy gruntowny remont stacji w Gdyni – w tym wypadku mogliśmy wrócić do sprzedaży w pawilonie sklepowym po pracach remontowych trwających łącznie dwa lata. To był bardzo wymagający, ale i ciekawy projekt. W sierpniu zakończyliśmy również refresh stacji w podwarszawskich Ząbkach – projekt ekonomiczny, bez gruntownej przebudowy, ale efekty naszych prac są bardzo zauważalne dla klientów. Do końca roku 2019 będziemy mieć łącznie 44 stacje w nowym koncepcie. Choć nie wszędzie możemy dokonać zmian za pomocą tych samych nakładów finansowych, udaje nam się w całej sieci osiągnąć podobny standard jakości infrastruktury oraz obsługi.

Pamiętam, że podczas ubiegłorocznej rozmowy mocno Pan podkreślał, że rozwój Amic w Polsce będzie prowadzony pod rygorem efektywności ekonomicznej.

Utrzymujemy się z własnych pieniędzy, tych które zarabiamy. Inwestujemy nasze środki i staramy się nimi dysponować w sposób możliwie najbardziej racjonalny. Wszystkie decyzje podejmujemy tylko na podstawie rachunku ekonomicznego.

[…]

Rozmawiał Edwin Kaniuk

Cały wywiad publikujemy w:
STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– WRZESIEŃ 2019 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.