Lotos rozwinie ofertę produktów własnych

Udostępnij nas na:
Dotychczas pod marką własną na stacjach koncernu sprzedawane były napoje energetyczne i płyn do spryskiwaczy. Tym razem Lotos ma ambicje, aby zaistnieć w segmencie słodyczy i przekąsek. Właśnie sonduje możliwość produkcji batonów energetycznych i białkowych pod marką Dynamic – dowiedziała się redakcja portalu petrolnet.pl.

Przypomnijmy, że w czerwcu br. na stacjach Lotos i Lotos Optima pojawiły się trzy nowe warianty smakowe napoju Dynamic, w odświeżonej puszcze z wizerunkiem Roberta Kubicy.

Jak mogliśmy przeczytać w czerwcowym komunikacie spółki:

„Odświeżenie wyglądu puszki oraz wprowadzenie nowych smaków zostało poprzedzone analizą rynkową oraz badaniami konsumenckimi. Rozszerzenie linii napojów energetycznych Dynamic jest również odpowiedzią marki LOTOS na dynamicznie rosnący rynek tych produktów. Napoje Dynamic doskonale wpisują się w strukturę rynku energetyków” – informowało biuro prasowe Grupy Lotos.

– W ciągu pierwszych 5 miesięcy tego roku trzykrotnie zwiększyliśmy sprzedaż napoju energetycznego Dynamic. Udział Roberta Kubicy w promocji napojów Dynamic podkreśla najwyższą jakość tych produktów. Dzięki temu liczymy na jeszcze lepszy wynik w drugiej połowie roku – mówi podczas czerwcowej premiery nowych wariantów energetyka Dynamic Adam Pawłowicz, wiceprezes zarządu ds. handlu spółki Lotos Paliwa. – Prowadzimy także prace mające na celu rozszerzenie linii Dynamic o nowe produkty spożywcze. Jest to ważny element naszej strategii zakładającej istotne zwiększenie marży ze sprzedaży artykułów pozapliwowych w ciągu 5 lat – dodał Adam Pawłowicz.

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Po czterech miesiącach w drugiej połowie października spółka rozpoczęła przygotowania do zlecenia produkcji batonów energetycznych i białkowych – każdy wariant na razie występowałby w dwóch smakach – pod marką własną. W skali roku spółka rozważa możliwość wyprodukowania ok. 200 tys. sztuk każdego z batonów.

Obecnie sieć stacji Lotos działa w 480 lokalizacjach. Zakładając, że na sklepowe półki i do magazynów trafiłoby łącznie 800 tys. sztuk nowych batonów, aby sprzedać je wszystkie:

– W ciągu roku każda stacja Lotos musiałaby sprzedać 1667 batonów Dynamic
– Codziennie każda stacja Lotos musiałaby sprzedać co najmniej 5 batonów Dynamic

Negocjacje spółki z producentami i dostawcami zakończą się z w listopadzie. Nie wiadomo jeszcze kiedy dokładnie nowe batony pod marką Lotos mogłyby pojawić się w sprzedaży.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.