Lotos: więcej Cafe Punktów i Subway’ów w nowych lokalizacjach

Udostępnij artykuł
– Nasza sprzedaż paliw oraz produktów pozapaliwowych w kanale detalicznym sukcesywnie się zwiększa, o czym mówiliśmy szczegółowo podczas prezentacji wyników Grupy Lotos za 1 kwartał 2018 roku. Rosną także marże detaliczne na naszych stacjach – powiedział Jarosław Kawula, wiceprezes zarządu ds. produkcji i handlu w Grupie Lotos podczas prezentacji półrocznych oraz kwartalnych wyników Grupy Lotos.

Według danych zaprezentowanych przez Grupę Lotos w drugim kwartale 2018 roku obszar detaliczny wypracował zysk na poziomie operacyjnym w wysokości 33,9 mln zł (+43,6 proc. r/r). Na koniec czerwca 2018 r. Lotos posiadał w swojej sieci 485 stacji paliw. W kwietniu koncern wygrał postępowania przetargowe na dzierżawę dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych w ciągu drogi ekspresowej S5, na odcinku łączącym Wrocław z Poznaniem.

W sieci Lotos działa obecnie 20 MOP-ów. Do 2020 planowane jest uruchomienie łącznie osiem nowych stacji paliw tego typu. W czerwcu ogłoszono wyniki plebiscytu internetowego „Fleet Derby 2018”. Specjaliści i menadżerowie z branży flotowej drugi raz z rzędu uznali Lotos Biznes za najlepszą kartę paliwową w Polsce.

Jak zaznaczyli przedstawiciele koncernu, równolegle do prac związanych z rozbudową sieci detalicznej Grupy Lotos, prowadzone są działania mające na celu optymalizację potencjału dotychczasowych placówek.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY STACJI PALIW
> link do aktualnego numeru <

– W segmencie detalicznym dokonujemy istotnych zmian, które mają na celu podnieść standard naszych stacji paliw. Wycofujemy się z brandu Lotos Optima, prowadzimy prace inwestycyjne w zakresie ujednolicenia sieci do standardu premium. W związku z tym coraz więcej stacji Lotos posiada poszerzoną gamę produktów pozapaliwowych, a szczególnie dotyczy do oferty konceptu kawiarniano-gastronomicznego Cafe Punkt. Równocześnie w kolejnych naszych lokalizacjach implementowany jest koncept marki Subway – dodał Jarosław Kawula.

Na dobre wyniki segmentu detalicznego w pierwszym półroczu 2018 roku miały również wpływ intensywne zmiany na rynku handlowym oraz polepaszająca się sytuacja gospodarcza kraju.

– W segmencie detalicznym możemy również zaobserwować efekty rynkowych zmian. Obserwujemy kilka trendów. Po pierwsze wraz ze wzrostem polskiego PKB wzrasta również zamożność społeczeństwa. Po drugie rozwija się sieć dróg krajowych i autostrad, dzięki czemu wzrasta nasza mobilność. Polacy coraz częściej wsiadają do samochodów i przemierzają większe odległości, potrzebują więcej paliwa i są otwarci na zakupy towarów z kategorii pozapaliwowej. Po trzecie, za sprawą zakazu handlu w niedziele dla sieci handlowych, wprowadziliśmy do oferty w wielu naszych lokalizacjach produkty ogólnospożywcze, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem naszych klientów – podsumował Jarosław Kawula.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 09.08.2018
Aktualizacja: 09.08.2018