Manager Ehrle o rynku myjni – Tylko u nas!

Myjnie w Polsce wciąż mają się dobrze. Restrykcyjne przepisy dotyczące ochrony środowiska, rosnąca zamożność społeczeństwa, a wraz z nią liczba samochodów na drogach, sprawiają, że chętnych na usługi auto spa wciąż przybywa. O sytuacji na polskim rynku stacji paliw i działających przy nich myjni, nastrojach wśród inwestorach, czy nowościach technologicznych rozmawiamy z Sylwią Szamocką, Marketing Manager Ehrle.

Jak Państwa firma ocenia rozwój rynku myjni przy stacjach paliw w Polsce?

Na dzień dzisiejszy można powiedzieć, że myjnia stała się nieodłącznym elementem stacji paliw. Kierowcy cenią sobie możliwość skorzystania z kilku usług w jednym miejscu. Takie połączenie przynosi zatem stacji dodatkowe przychody. Ten trend przyjął się nie tylko wśród właścicieli pojedynczych stacji, ale przede wszystkim konieczność uzupełnienia oferty stacji paliw o myjnie zauważyli najwięksi sieciowi inwestorzy, którzy dzięki dużej ilości obiektów mogą organizować atrakcyjne programy lojalnościowe.

Z rynku regularnie docierają do nas sprzeczne głosy. Z jednej strony słyszymy, że doszło do nasycenia i coraz trudniej spotkać inwestora rozważającego budową myjni (wielu producentów i wykonawców wskazuje, że od kilku lat największy potencjał nowych realizacji drzemie na wschodzie – Ukraina, Białoruś, Rosja). Z drugiej strony m.in. wg danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego od ok. 3 lat obserwujemy, że Polacy rejestrują coraz więcej aut osobowych – co w naszej interpretacji może wpływać na większe zainteresowanie korzystaniem z usług świadczonych przez myjnie. Jakie są Państwa doświadczenia?

Pewnym jest, że nasycenie rynku myjniami jest spore, jednakże jak słusznie Pan zauważył Polacy rejestrują coraz więcej aut. Świadomość polskich konsumentów jest także coraz większa – poszukują oni myjni o najwyższej skuteczności mycia. Rozważając inwestycję w myjnię należy niewątpliwie przeanalizować lokalną konkurencję, lokalizację działki oraz jej potencjał. Dziś trzeba z pewnością zwrócić uwagę na więcej czynników niż chociażby 10 lat temu. Biznes myjniowy jest jednak nadal w Polsce bardzo opłacalny. Rynki wschodnie to także przyszłościowy kierunek. Ehrle od lat eksportuje myjnie w tych kierunkach. Nie jest to jeszcze taka ekspansja jak w naszym kraju, jednak dla nas jako producenta urządzeń jest to niewątpliwie dobry kierunek i duża szansa rozwój. Ehrle posiada w krajach wschodnich swoje przedstawicielstwa i sukcesywnie rozwija się m.in. w takich krajach jak Rosja, Białoruś, Ukraina, Litwa, Łotwa, Estonia.

Przeczytaj cały wywiad z managerem Ehrle 
na łamach magazynu „Stacja Benzynowa & Convenience Store”
>> proszę kliknąć okładkę <<

Kto Państwa zdaniem w Polsce najchętniej inwestuje w myjnie? Czy są to właściciele stacji paliw, czy może wzrasta zainteresowanie przedsiębiorców spoza branży, którzy wybierają lokalizacje położone z dala od stacji paliw?

W Polsce mamy inwestorów nie tylko z branży paliwowej, chociaż w ostatnich latach obserwujemy tu duże ożywienie. Właścicielami myjni są zarówno właściciele warsztatów samochodowych, stacji kontroli pojazdów, marketów budowalnych, jak i właściciele kwiaciarni czy sklepów spożywczych. Bywają też inwestorzy, dla których jest to jedyny własny biznes. Myjnie stają się również popularną alternatywą dla inwestowania w nieruchomości. Stopa zwrotu z inwestycji okazuje się być bowiem znaczne wyższa. Właścicielami myjni samoobsługowych stają się zatem także managerowie czy też prezesi firm zupełnie niezwiązani z branżą, a szukający jedynie lukratywnego biznesu pasywnego.

Jakie rozwiązania są najbardziej poszukiwane przez inwestorów? Jakie są ich oczekiwania względem Państwa maszyn i technologii? Czy oczekują od Państwa kompleksowego doradztwa i obsługi posprzedażowej?

Prostymi słowy inwestorzy poszukują rozwiązań, które przyniosą im zyski. Niekiedy należy pokierować ich inwestycją praktycznie w każdym aspekcie. Począwszy od wyboru dobrej lokalizacji, rodzaju urządzeń, a na najbardziej opłacalnej formie finansowania kończąc. Są także inwestorzy, którzy dokładnie wiedzą, czego chcą i potrafią wskazać nawet najbardziej szczegółowo pożądane rozwiązania. W każdym jednak przypadku inwestorzy oczekują urządzeń mało awaryjnych. Nasza firma oferuje dwuletnią gwarancję z możliwością jej przedłużenia nawet do 5 lat! Świadczy to niewątpliwie o wysokiej jakości myjni, inaczej udzielana gwarancja byłaby dla nas nieopłacalna. Właściciele myjni Ehrle mogą liczyć na szybki i przede wszystkim skuteczny serwis. Na terenie całego kraju mamy bowiem grupę wykwalifikowanych specjalistów, którzy są stałymi opiekunami technicznymi konkretnych obiektów.

(…)

Cały wywiad z Sylwią Szamocką, marketing managerem Ehrle, ukazał się na łamach kwietniowego wydania (str. 72-73) magazynu właścicieli stacji paliw „Stacja Benzynowa & Convenience Store”.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.