Manager Slovnaft: Convenience to koncept z przyszłością

Udostępnij artykuł
Coraz wyraźniejszą tendencją jest to, iż sklep generuje większość zysków na stacjach paliw. Konsekwentnie przez ostatni okres zmieniają się one wizualnie oraz asortymentowo, dopasowując do potrzeb konsumentów – napisała na łamach publikacji „Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna – Raport 2018” Katarzyna Mazurek, sales manager Slovnaft Partner.

Obecnie 73 z 80 stacji należących do programu Slovnaft Partner prowadzi sklepy z różnorodną ofertą spożywczą, dostosowaną do lokalizacji. Wszystkie prowadzą sprzedaż podstawowych artykułów motoryzacyjnych, w szczególności olejów, płynów do spryskiwaczy, kosmetyków i akcesoriów samochodowych. Część z nich posiada ofertę gastronomiczną, dodatkowo niektórzy Partnerzy w pobliżu stacji prowadzą działalność restauracyjną.

Naszym celem jest przekonanie Partnerów, jak istotną rolę w działalności stanowi obecnie oferta kawowo-gastronomiczna i zachęcenie ich do rozbudowy właśnie tej kategorii.

Między innymi z tego względu od trzech lat poszczególne spółki należące do Grupy MOL z sukcesem wprowadzają zunifikowany koncept gastronomiczny pod nazwą Fresh Corner. Obecnie w 10 krajach Europy środkowo-wschodniej działa ich już prawie 600. Korzystając z tych doświadczeń, jesteśmy w trakcie przygotowywania lokalnego odpowiednika, skierowanego do stacji partnerskich. Równocześnie, negocjujemy dla naszych Partnerów korzystne warunki w zakresie dostaw produktów spożywczych, małej gastronomii, kawy, jak również urządzeń do wyposażenia kącika gastronomicznego, wybierając rekomendowanych dostawców.

Jeszcze nie tak dawno temu stacje paliw ograniczały swój asortyment przede wszystkim do artykułów motoryzacyjnych. Po wprowadzeniu zakazu handlu w niedzielę, stacje coraz częściej stają się miejscem codziennych, niewielkich zakupów. Nasi Partnerzy trafnie rozpoznali oczekiwania klientów, rozszerzając ofertę swojego sklepu o podstawowe artykuły spożywcze, zachęcając tym lokalnych mieszkańców do odwiedzin stacji również w weekendy, niekoniecznie jedynie celem zakupu paliwa.

Dostrzegamy istotną rolę „przystacyjnych” sklepów, dlatego nasi pracownicy służą swoimi radami i pomocą Partnerom, którzy chcą poprawić funkcjonowanie swoich obiektów. Jednocześnie szanujemy indywidualizm naszych Partnerów i dalecy jesteśmy od narzucania im czegokolwiek. Przygotowujemy rekomendacje, ale Partnerzy sami wybierają dostawców oraz decydują o wyglądzie i funkcjonowaniu swojego sklepu i samej stacji. To odróżnia nas od klasycznej franczyzy, w ramach której właścicielowi stacji przedstawia się listę warunków do spełnienia.

Komentarz pani Katarzyny Mazurek ukazał się na łamach specjalnego wydania magazynu właścicieli stacji paliw „Stacja Benzynowa & Convenience Store” pt. „Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna – Raport 2018”.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2018 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Opublikowano: 04.12.2018
Aktualizacja: 04.12.2018