Najszybsze tankowanie w Polsce z aplikacją Orlen Mobile

Udostępnij nas na:
PKN Orlen udostępnił nową funkcjonalność w aplikacji Orlen Mobile, dzięki której kierowcy mogą płacić za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze. W okresie promocji dla tych, którzy po zapłaceniu rachunku za paliwo, skorzystają z oferty sklepowej i gastronomicznej w aplikacji zostały przygotowane atrakcyjne kupony rabatowe. System został wdrożony również na stacjach Benzina w Czechach. Wdrożenie tej funkcjonalności przebiegało w kilku etapach i rozpoczęło się w połowie 2016 roku.

Nowa wersja aplikacji Orlen Mobile, dostępna na systemy IOS i Android, umożliwia dokonanie płatności poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się na dystrybutorze. Aby korzystać z usługi, wystarczy dokonać rejestracji oraz dodać swoją kartę płatniczą z odblokowaną możliwością płatności internetowych. Mobilne płatności dostępne są na wybranych 1300 stacjach własnych Koncernu w Polsce, na których dystrybutory oznakowane są specjalną naklejką. Z aplikacji mogą skorzystać osoby indywidualne i prowadzące działalność gospodarczą.

– Rekordowe wyniki odnotowywane w tym roku przez nasz segment detaliczny, potwierdzają, że wprowadzane zmiany na stacjach PKN Orlen wpisują się bardzo dobrze w oczekiwania rynku. Z jednej strony konsekwentnie rozwijamy ofertę paliwową i pozapaliwową, wprowadzając również wysokiej jakości produkty od polskich producentów. Z drugiej zaś podnosimy standardy obsługi kierowców. Płatności mobilne to kolejny krok mający na celu podniesienie satysfakcji klientów, umożliwiający skrócenie czasu związanego z tankowaniem aut. Niedawno otworzyliśmy najnowocześniejszą stację w Europie Orlen Drive, wprowadziliśmy usługę mobilnego kasjera. To wszystko sprawia, że umacniamy naszą pozycję i to właśnie nasza sieć wyznacza trendy na polskim, ale również europejskim rynku stacji paliw – powiedział Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

Rozwiązanie usprawni i przyśpieszy obsługę klientów, którzy dokonują jedynie zakupu paliwa, ale także ułatwi korzystanie ze stacji osobom z ograniczoną sprawnością ruchową czy też rodzicom podróżującym z małym dziećmi. Usługa adresowana jest również dla tych klientów, którzy wolą już po zwolnieniu dystrybutora, bez pośpiechu, dokonać dalszych zakupów – w tym skorzystać z oferty gastronomicznej na stacji. W okresie promocji dla klientów, którzy po zapłaceniu rachunku za paliwo będą jednak chcieli skorzystać z oferty sklepowej i gastronomicznej firma przygotowała w aplikacji atrakcyjne kupony rabatowe.

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

– Nowa wersja aplikacji Orlen Mobile, oprócz płatności przy dystrybutorze, daje między innymi również dostęp do historii transakcji, czy zbierania punktów Vitay. Oprócz wygody korzystania z płatności mobilnych kluczowym aspektem było dla nas bezpieczeństwo klientów. Dziś naszym klientom oddajemy produkt w pełni niezawodny i spełniający najwyższe standardy w zakresie ochrony danych. Na przykład zgodnie z najnowszymi trendami w dziedzinie płatności internetowych, w trakcie transakcji nie są przekazywane dane karty, a jedynie jej wirtualny numer – powiedziała Patrycja Klarecka, członek zarządu ds. sprzedaży detalicznej.

Równolegle z uruchomieniem usługi płatności Orlen Mobile na rynku czeskim wdrożono analogiczne rozwiązanie Benzina Payment, które swoim zasięgiem obejmie całą sieć 406 stacji paliw należących do Grupy Orlen w Czechach.

Wprowadzenie modułu płatniczego Orlen Pay w aplikacji Orlen Mobile zrealizowane zostało w ramach szerszego projektu. Pierwszym jego etapem było wdrożenie w połowie 2016 r. systemu płatności mobilnych mFlota, który skierowany był wyłącznie do klientów biznesowych. Od początku plany obejmowały rozszerzenie tej usługi na klientów indywidualnych.

Łącznie, w kraju i za granicą, PKN Orlen dysponuje blisko 2800 nowoczesnymi stacjami paliw. Segment detaliczny jest jednym z filarów działalności koncernu, który w tym roku wypracowuje rekordowe wyniki. W 3 kwartale 2018 roku segment detaliczny wypracował EBITDĘ wg LIFO na poziomie 723 mln zł. To oznacza wzrost o 113 mln zł (r/r). Do dobrego wyniku przyczynił się wzrost wolumenów sprzedaży na wszystkich rynkach, łącznie o 7 proc. (r/r) (w tym: w Polsce o 5 proc., w Czechach o 9 proc., na Litwie o 11 proc. i w Niemczech o 11 proc.).

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.