Nowa jakość w samoobsługowych rozwiązaniach na stacjach paliw

Udostępnij artykuł
Worldline oraz Six Payment Services wprowadzają na polski rynek nowy, kompleksowy terminal do płatności samoobsługowych – Valina. Urządzenie otwiera całkowicie nowe możliwości operatorom maszyn vendingowych, automatów biletowych i innych urządzeń samoobsługowych. Wszystko dzięki temu, że Valina to pierwszy terminal „all-in-one”: w ramach jednego dotykowego ekranu pozwala przeprowadzać transakcje, łączy się z zewnętrznymi aplikacjami, np. lojalnościowymi, a także wyświetla reklamy.

Valina to pierwszy samoobsługowy terminal płatniczy, który obsługuje zarówno płatności, zgodnie ze standardami PCI PTS 4.x oraz SRED, jak również szereg aplikacji dodatkowych, dzięki działaniu w oparciu o otwarty system operacyjny Android. Za jego sprawą, urządzenie jest wyjątkowo wydajne i elastyczne. Międzynarodowy standard systemowy pozwala bowiem na łatwą integrację z zewnętrznymi aplikacjami i poszerza funkcjonalność terminala.

Dzięki Androidowi, Valina może również być wielofunkcyjnym ekranem, umożliwiającym m.in. wybór produktów, ich personalizację, płatność, a następnie realizację zamówienia. Dodatkowo, ekran może wyświetlać użytkownikowi reklamy czy umożliwić mu korzystanie z kuponów rabatowych oraz mobilnych portfeli. Jednocześnie, Valina może być łatwo zintegrowana z dowolnym urządzeniem samoobsługowym – bez potrzeby posiadania dodatkowego, skomplikowanego okablowania. Spełnia także wymogi certyfikacji EVA (Europejskiego Stowarzyszenia Vendingu), dzięki swojej lekkiej budowie i niewielkim wymiarom.

– Fakt, że Valina spełnia standardy EVA pozwala nam mieć nadzieję, że już wkrótce stanie się ona urządzeniem pierwszego wyboru dla wszystkich dostawców maszyn samoobsługowych i jednocześnie pomoże w upowszechnieniu tego typu rozwiązań w Polsce. Główną przewagą terminala jest fakt, że umożliwia zupełnie nowe doświadczenie zakupowe klienta. Przede wszystkim Valina, zamiast dotychczas znanych modułów, tj. czytników kart oraz klawiatury, składa się z zaledwie jednego urządzenia. Na jednym ekranie użytkownik może bardzo szybko wybrać, kupić i odebrać produkt. Atrakcyjny interfejs pozwala na zwiększoną interakcję, niezależnie od tego czy mówimy o automacie z kawą, biletomacie, samoobsługowej stacji paliw, ładowarce aut elektrycznych czy parkometrze. To wartość dodana, zarówno dla klienta końcowego, jak i operatora maszyn, który nowy terminal może wykorzystać nie tylko do procesu płatności – podkreśla Artur Żymańczyk, Country Manager Poland w Six Payment Services.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– WRZESIEŃ 2019 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Oszczędność i optymalizacja

Sercem terminala Valina jest nowoczesny, wydajny procesor, który gwarantuje błyskawiczną realizację oraz bezpieczeństwo transakcji. Dodatkowo, urządzenie posiada odpowiednie certyfikaty IK09 oraz IP65: jest pyłoszczelne, odporne na wodę oraz uszkodzenia fizyczne, np. ataki wandalizmu. Może niezakłócenie pracować w ekstremalnych warunkach pogodowych od -20°C do nawet 70°C. Dzięki temu sprawdzi się w warunkach zewnętrznych, w tym np. przy ruchliwych ulicach w dużych miastach.

Valina akceptuje wszystkie typy kart (także z EMV) oraz płatności zbliżeniowe NFC. Jednocześnie pozwala na realizację elektronicznych transakcji, zarówno zbliżeniowych, jak i stykowych, także tych zabezpieczonych kodem PIN. Jest to możliwe, ponieważ Valina, jako pierwszy samoobsługowy terminal w historii, uzyskała certyfikat PayCert, potwierdzający bezpieczeństwo operacji płatniczej, także w przypadku wpisywania PIN-u na ekranie dotykowym. Urządzenie spełnia również wymogi obowiązującej od 14 września 2019 roku dyrektywy PSD2, umożliwiając tzw. silne uwierzytelnienie klienta. W wybranych przypadkach, zależnych od metody płatności, terminal poprosi płacącego o autoryzację, np. za pomocą kodu PIN.

– Za sprawą unikalnych rozwiązań technologicznych, Valina jest bezpieczna i ergonomiczna, a przez to także bardziej wydajna i oszczędna dla operatorów maszyn samoobsługowych, np. vendingowych. Dzięki specjalnym czujnikom, urządzenie oszczędza energię, gdy nie jest używane. Dodatkowo, bez problemu można włączyć do procesu sprzedażowego nowe elementy, takie jak skanowanie kart lojalnościowych czy kuponów. Dostawcy, którzy chcieliby lepiej poznać swoich klientów, mają także szansę skorzystać z danych back-office i analizować je pod kątem optymalizacji sprzedaży – dodaje Artur Żymańczyk z Six Payment Services.

Dystrybutorem terminala na polskim rynku jest Six Payment Services, spółka przejęta przez Worldline w grudniu ubiegłego roku. Jako strategiczni partnerzy, Worldline oraz Six Payment Services uzupełniają się pod kątem rozwiązań dla sektora płatności oraz współpracują, by tworzyć jak najlepsze produkty dla klientów, czego przykładem może być właśnie nowy terminal Valina.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 14.11.2019
Aktualizacja: 14.11.2019