Orlen współpracuje już z ponad 170 polskimi producentami

Udostępnij nas na:
Nowe miejsca pracy, większa dostępność i rozpoznawalność marek, a także możliwość wejścia na nowe rynki zagraniczne – to tylko niektóre z korzyści, jakie osiągają polscy dostawcy i podwykonawcy dzięki współpracy z PKN Orlen.

Podczas tegorocznego Kongresu 590 w Rzeszowie, PKN Orlen wraz z krajowymi dostawcami, z którymi współpracuje, zaprezentował korzyści płynące z takiego partnerstwa. Dzięki niemu, polscy kontrahenci koncernu odnotowali wzrost przychodów średnio o prawie 15 proc. i wzrost produkcji o 9 proc. To z kolei spowodowało potrzebę zatrudnienia u producentów średnio czterech nowych pracowników. Skorzystały na tym również inne małe przedsiębiorstwa, bo kontrahenci PKN Orlen musieli zaangażować średnio trzech dodatkowych dostawców.

– Działamy globalnie, ale ważna jest dla nas idea patriotyzmu gospodarczego. Zależy nam na budowaniu świadomości naszych klientów i kontrahentów w zakresie wyboru polskich produktów. Jednocześnie możemy zapewnić stabilność krajowym, często rodzinnym firmom. W ten sposób skutecznie wzmacniamy polską gospodarkę. Pozycja lidera na rynku to olbrzymi potencjał, który chcemy w pełni wykorzystać. Dlatego współpracujemy już z ponad 170 polskimi producentami i jesteśmy otwarci na kolejnych – powiedział Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– WRZESIEŃ 2019 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Na stacjach Orlen już ponad 4 300 artykułów z oferty pozapaliwowej – czyli 85 proc. – zostało wyprodukowanych w Polsce.

– Współpraca dużych, narodowych koncernów, z rodzimymi przedsiębiorstwami nie tylko wzmacnia polską gospodarkę, ale jest także zgodna z oczekiwaniami klientów. Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że mniejsi, krajowi dostawcy oferują nie tylko doskonałą jakość produktów, co szczególnie doceniają klienci, lecz są także bardzo dobrymi partnerami w biznesie. Dlatego rozwijamy tę współpracę tak, aby zmaksymalizować korzyści dla obu stron – powiedziała Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

Rozległa sieć stacji Orlen – blisko 1800 w całej Polsce – powoduje, że małe, często rodzinne firmy, mają szansę rozwijać się i zaistnieć na krajowym, a nie tylko lokalnym rynku. Dodatkowo badania jednoznacznie wskazują, że Polacy doceniają współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami. Według badań instytutu Kantar 75 proc. Polaków uważa, że krajowi potentaci, tacy jak PKN Orlen, powinni aktywnie angażować się we wsparcie polskich producentów. Ponadto większość, bo prawie 90 proc. Polaków, do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.