Pierwsza w Niemczech stacja z logo Orlen

Udostępnij nas na:
Równocześnie jest to pierwszy obiekt polskiego koncernu uruchomiony w Bawarii, ostatnim z szesnastu Niemieckich landów, w którym dotąd Grupa Orlen nie posiadała żadnej placówki.
Cobranding Grupy Orlen

Obiekt został otwarty w pierwszym tygodniu października br. Jest zlokalizowany przy Landsberger Strasse 447 w Monachium. To pierwsza na terenie Niemiec placówka działająca w formacie cobrandingu łączącym lokalną markę star z logotypem Grupy Orlen.

Orlen jest w trakcie prowadzenia projektu cobrandingu na czeskim, niemieckim i słowackim rynku. Strategia zakłada współistnienie lokalnych marek Benzina i star wraz z logotypem Grupy Orlen. W ramach działań, które docelowo mają zmierzać do pełnego rebrandingu sieci, na wszystkich rynkach będzie prowadzona spójna komunikacja, w której istotną rolę odgrywać będzie dalsze zaangażowanie w Formułę 1.

W ramach wzmacniania znajomości marki Orlen połączone logotypy będą pojawiać się między innymi na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz na ekranach wewnątrz stacji Benzina i star. Koncern wprowadzi flagową markę do lokalnych działań marketingowych, wykorzystując na rynkach zagranicznych także potencjał komunikacyjny wynikający z zaangażowania w Formułę 1 i sponsoring Roberta Kubicy.

Na obecnym etapie rozwoju projektu nie wszystkie usługi Orlen zostały udostępnione klientom na zagranicznych rynkach. Kierowcy na stacji w Monachium nie mogą np. zbierać punktów za zakupy w programie Vitay.

– Będziemy pracować nad uspójnianiem tego typu rozwiązań w naszej sieci – wytłumaczyła sytuację Joanna Zakrzewska, rzecznik PKN Orlen. (źródło: Twitter, na dzień 13.11.2019 r.).


Orlen w Niemczech

Orlen jest obecny na niemieckim rynku detalicznym od 2003 roku. Obecnie posiada na nim 584 stacje, co czyni go siódmą pod względem wielkości siecią.

– Działamy już we wszystkich niemieckich landach! W ciągu trzech kwartałów 2019 nasz segment detaliczny wypracował blisko 600 mln zł więcej wyniku operacyjnego niż rok wcześniej. Największą zmianę proc. odnotowaliśmy w tym okresie właśnie w Niemczech gdzie wynik wzrósł aż o 34 proc. – poinformował Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen (źródło: Twitter, na dzień 13.11.2019 r.).

W ciągu ostatniego roku na rynku niemieckim wzrosła liczba kącików kawiarniano-gastronomicznych Star Connect (odpowiednik Stop Cafe). Na koniec II kwartału br. działało ich 91, a po trzech miesiącach na koniec III kwartału br. było ich już 106. Wzrost sprzedaży na niemieckim rynku osiągnął 6 proc. w ujęciu IIIQ2018 do IIIQ2019.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– WRZESIEŃ 2019 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.