Poczta Polska: ponad dwa razy więcej paczek do odbioru na stacjach PKN Orlen

Udostępnij artykuł
W porównaniu do danych z zeszłego roku, w 2019 dwa razy więcej paczek trafiło do sieci „odbiór w punkcie”, którą tworzą: placówki pocztowe, stacje PKN Orlen, sklepy Żabka oraz kioski i saloniki prasowe Ruchu. Dzięki usłudze Poczty Polskiej paczkę można odebrać w jednym z ponad 12 tys. punktów na terenie całego kraju.

W tym roku liczba paczek, które trafiły do punktów odbioru, podwoiła się. Systematycznie wzrasta popularność stacji paliw Orlen jako miejsca odbioru przesyłki, z dynamiką blisko 240 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

– Poczta Polska już w 2015 roku rozpoczęła proces dostosowania sieci punktów odbioru do oczekiwań klientów. Jako pierwsze dołączyły do nas stacje paliw Orlen, następnie kioski/saloniki Ruchu oraz sklepy Żabka. Przyjęta strategia okazała się skuteczna. Klienci coraz częściej zamawiają paczki do sieci click&collect Poczty Polskiej – mówi Rafał Makowski, menedżer ds. rozwoju sieci punktów nadawczo-odbiorczych w Poczcie Polskiej.

– Przy tworzeniu największej sieci odbioru w Polsce kierujemy się przede wszystkim komfortem naszych klientów. Dostosowujemy usługi do stylu życia kupujących online, stąd wybór strategicznego partnera – PKN Orlen. Główną zaletą odbioru przesyłek na stacjach paliw Orlen jest ich całodobowa dostępność oraz możliwość zaspokojenia dwóch potrzeb klienta, np. tankowania samochodu i odbioru swoich zamówień online – podkreśla Rafał Makowski.

Na stronie odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl można obejrzeć aktualną mapę ze wszystkimi punktami. Opcja ta jest także udostępniana przez e-sklepy. Dzięki temu klienci mogą wskazać, do jakiego punktu mają być dostarczone ich zakupy. Klient ma 7 dni na odbiór przesyłki lub 2 dni w przypadku automatu. Po dostarczeniu przesyłki do punktu odbioru, Poczta Polska wysyła do klienta SMS i e-mail.

W lipcu Poczta Polska uruchomiła pierwsze automaty paczkowe, które stanęły w pocztowych placówkach oraz w sklepach Biedronka. Obecnie klienci mogą zamawiać zakupy do 200 tego typu maszyn na terenie całej Polski.

Z usługi „odbiór w punkcie” można skorzystać w ramach programu Allegro Smart oraz programu Empik Premium.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– PAŹDZIERNIK-LISTOPAD 2019 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 17.12.2019
Aktualizacja: 17.12.2019