Prezes AV Dystrybucja o zarządzaniu strefą kasy

Udostępnij artykuł
Komentuje Damian Szczędzina, prezes zarządu AV Dystrybucja
[SPECJALNIE DLA NAS] Strefa kasowa (przykasowa) jest jednym z najbardziej istotnych elementów konceptu biznesowego zarządzania sklepem przy stacjach paliw. Dopracowane stanowisko sprzedażowe personelu wraz z maksymalnie dobrze wykorzystaną przestrzenią przykasową i zakasową jest jednym z najistotniejszych czynników warunkujących sukces finansowy sieciowych i prywatnych stacji paliw.

Tworząc przez ostatnie kilka lat nasz program sprzedażowy AV NEPP, szczególną uwagę przykładaliśmy do strefy kasowej.

Możliwości analityczne i konceptualne AV NEPP pozwalają nam w pełni wykorzystać potencjał tej przestrzeni sklepowej.

Rozmieszczenie displayów, stojaków oraz elementów wizualizacji graficznej i użytkowej danej sieci stacji paliw musi być poddane analizie zarówno w celu stworzenia maksymalnych możliwości zarobku jak i zachowania funkcjonalności pracy kasjerów.

Część sieci stacji paliw w swoich planogramach dotyczących przestrzeni kasowych utworzonych w ostatnich latach (lub przeniesionych z wzorców światowych) zapomniała o podstawowej zasadzie – zachowana musi być funkcjonalność miejsca pracy kasjera.

Ergonomia pracy pracowników, w żadnym stopniu nie może być zakłócana przez nadmierne zagęszczenie elementów marketingowych, handlowych i podstawowych w strefie kasowej.

Analizując w naszym programie AV NEPP strefy kasowe zarówno na stacjach europejskich, jak i w Polsce, zauważamy istotne niedociągnięcia.

Nadmiernie przeładowana strefa kasowa z niefunkcjonalną przestrzenią pracy kasjera tworzy wrażenie braku zdrowego rozsądku przy tworzeniu planogramu i zaburza wizerunek najlepszych sieci stacji paliw, jako miejsc dobrze zarządzanych, funkcjonalnych i przyjaznych.

Zawsze musimy pamiętać o człowieku – musimy pracować (wszyscy) w przestrzeni funkcjonlnel. W końcu „Homo res sacra homini” – jak twierdził Seneka Młodszy.

Ekspozycja w strefie kasowej według naszego Programu AV NEPP (i nie tylko – uznajemy również standardowe zasady ekspozycji) to przede wszystkim asortyment impulsowy, Top List, oraz asortyment, na którym szczególnie nam zależy np. ze względu na strategię sieci, działania marketingowe etc.

Szczególnie istotna jest pamięć o idei biznesu, która najbardziej podlega identyfikacji przez klienta w tej właśnie przestrzeni.

Maksymalny efekt finansowy z powierzchni przykasowej uzyskujemy dzięki bardzo dokładnej analizie. Przy zastosowaniu metod Programu AV NEPP nasi klienci uzyskują znaczne wzrosty zyskowności (przy i tak przed zastosowaniem metodyki Programu AV NEPP dobrze dobranym zestawie towarowym).

Przykładając większą uwagę do analiz zarówno programowych jak i elektronicznych, oraz korzystając z Programu AV NEPP – efekt sprzedażowy będzie znacząco wyższy.

Komentarz powstał na potrzeby:
STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– WRZESIEŃ 2019 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 21.11.2019
Aktualizacja: 21.11.2019