Prezes Avia International wizytował stacje paliw w Polsce

Udostępnij nas na:
Christoph Lindenmeyer, prezes Avia International, osobiście ocenił efekty rozwoju sieci Avia w Polsce. Szef stowarzyszenia przybył na zaproszenie Unimot – oficjalnego przedstawiciela marki Avia w naszym kraju.

Christoph Lindenmeyer – prezes Avia International, oraz Mario Tonini – dyrektor zarządzający stowarzyszenia, przebywali w Polsce w dniach 15-16 października br. Goście zwiedzili m.in. port Wiskitki, gdzie pod marką Avia powstaje jedna z największych w kraju stacji do tankowania pojazdów ciężarowych. Wraz z Adamem Sikorskim, prezesem Unimot i równocześnie członkiem zarządu Avia International, podsumowali też dotychczasowe prace nad rozwojem marki Avia w Polsce. Swoimi spostrzeżeniami podzielili się następnie z dziennikarzami podczas krótkiego spotkania w warszawskim oddziale Unimot.

– Stacja w Wiskitkach, która zostanie uruchomiona za kilka tygodni, zrobiła na mnie ogromne wrażenie – mówił Christoph Lindenmeyer. – To znakomite miejsce, z pełnym zapleczem transportowym. Widzę, jak znakomicie pracuje zespół Avia w Polsce i jestem przekonany, że odniesie tu duży sukces.

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

– Zaprosiliśmy Unimot do członkostwa w Avia International pod koniec 2016 r., a kilka miesięcy później w Polsce powstała pierwsza stacja Avia – stwierdził Mario Tonini. – Teraz jest tu 30 stacji i w planach są następne. To potwierdza, że spółka doskonale wywiązuje się ze zobowiązań i jest jedną z najprężniejszych firm naszego stowarzyszenia.

Na pytanie o siłę Avia w Europie prezes stowarzyszenia odpowiedział, iż marka ta w dużej mierze opiera się na solidnych fundamentach, czyli firmach rodzinnych. – Kręgosłup Avia stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa rodzinne. Każda z tych firm jest zbyt mała, żeby samodzielnie zmagać się z wyzwaniami branży paliwowo-energetycznej. Zdecydowanie łatwiej jest je pokonywać w ramach jednej rodziny – tłumaczył Christoph Lindenmeyer.

A wyzwań w tej branży jest wiele: od kurczącego się rynku oleju napędowego, przez elektromobilność, aż po alternatywne źródła energii. – W motoryzacji pojawia się wiele nowych technologii, np. technologia wodorowa, ale wątpię żeby objęła w znacznej części samochody osobowe – mówił Christoph Lindenmeyer. – Dlatego jestem optymistą jeśli chodzi o silniki spalinowe. Zmagamy się z następstwami afery dieslowej, ale jestem przekonany, że za 20 lat pojazdów z silnikiem diesel będzie jeszcze więcej niż obecnie. Avia planuje też przyczynić się do zmniejszenia emisji spalin m.in. przez stosowanie specjalnego dodatku do paliw – tlenku azotu.

Przedstawiciele Avia International sporo czasu poświęcili omówieniu planów ekspansji marki Avia na nowe rynki. Wspomniano o Ukrainie oraz o dużej, białej plamie na mapie Europy, jaką stanowią kraje skandynawskie. – Na razie rozglądamy się za odpowiednimi partnerami do współpracy w tych krajach, szukamy kandydatów – wyznał Mario Tonini. – Rynki zachodnioeuropejskie są przesycone sieciami stacji, np. w Szwajcarii ilość stacji paliw bardzo spada, dlatego szukamy nowych możliwości także poza Europą. Interesują nas kraje, w których nie dominują monopoliści, ale działają prywatni operatorzy.

Podczas spotkania poruszono też kwestię kart flotowych w polskiej sieci Avia. – Bez wątpienia jest to dla naszego zespołu temat priorytetowy – stwierdził Adam Sikorski. – Potrzebujemy jeszcze kilku miesięcy na dopracowanie szczegółów, z pewnością będzie to jednak karta międzynarodowa. Wprowadzimy ją w pierwszej połowie 2019 r.

Przypomnijmy, że do 2020 r. Unimot planuje uruchomić pod marką Avia 100 stacji paliw, a na koniec 2023 r. chciałby dysponować siecią 200 stacji.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.