Rafał Molenda: Shell intensyfikuje rozwój

Shell jest obecny na polskim rynku paliw już od 25 lat. Przez ten czas nasza sieć znacząco się rozwinęła. Obecnie dysponujemy ponad 420 stacjami, z czego 38 to stacje partnerskie – powiedział Rafał Molenda na łamach publikacji „Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna – Raport 2018”.

Nowe paliwa z technologią Dynaflex

Paliwa są podstawą naszej działalności, dlatego ciągle pracujemy nad tworzeniem jeszcze lepszych i bardziej efektywnych rozwiązań. W czerwcu 2017 roku wprowadziliśmy na rynek innowacyjne paliwa Shell z technologią Dynaflex, które są przeznaczone zarówno dla starszych, jak i nowych, bardziej wymagających silników. Technologia Dynaflex (pod tą nazwą kryją się zaawansowane formuły dodatków uszlachetniających, zastosowanych we wszystkich paliwach Shell) pomaga walczyć z tworzącym się osadami, tarciem i spalaniem stukowym, zwiększać energię uzyskaną ze spalania paliwa oraz zapobiegać utracie mocy.

Zespół naukowców Shell opracował nową formułę dla wszystkich paliw oferowanych przez koncern, a dla paliw z rodziny Shell V-Power formuła została dodatkowo wzmocniona. Benzyna Shell V-Power posiada trzy razy więcej składników pomagających czyścić silnik i redukować tarcie w porównaniu do podstawowego paliwa Shell. Nad nową formułą paliw Shell przez ponad pięć lat pracował wyspecjalizowany, międzynarodowy zespół inżynierów.

Benzyna Shell V-Power jest tworzona we współpracy z zespołem Scuderia Ferrari i jest jedynym paliwem rekomendowanym przez ten zespół. Paliwo wyścigowe Shell V-Power dostarczane do Scuderia Ferrari składa się w 99 proc. ze składników tego samego typu, co Shell V-Power Racing dla samochodów standardowych, i jest również wzbogacone o technologię Dynaflex.

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Odświeżona oferta franczyzowa

Częścią wizji rozwoju naszej sieci jest intensyfikacja rozwoju placówek franczyzowych. We wrześniu 2017 roku odświeżyliśmy naszą ofertę franczyzową. Została ona bardzo dobrze przyjęta przez partnerów. W lipcu br. otworzyliśmy 38. stacje partnerską w Szczytnie. Trwają również prace nad otwarciem kolejnych placówek.

Co ciekawe, nasza oferta franczyzowa przyciąga nie tylko nowych przedsiębiorców, którzy szukają pomysłu na własny biznes z silnym partnerem, ale również partnerów, którzy obecnie prowadzą stacje pod szyldem innych sieci paliwowych. Shell jako solidna i ceniona na całym świecie firma wszystkim franczyzobiorcom gwarantujemy rozpoznawalność, prestiż oraz wsparcie w kluczowych obszarach prowadzenia biznesu. Zapewniamy m.in.:
0 zł stałej miesięcznej opłaty, bezpieczeństwo marżowe (na życzenie klienta gwarancja marży minimalnej), inwestycje w innowacyjny format sklepu oraz bonus finansowy za przedłużenie umowy. Oferujemy pomoc przez cały czas trwania franczyzy, szkolenia dla partnerów i dedykowane systemy motywacyjne. Ważną część oferty stanowi też pakiet inwestycyjny w pełni finansowany przez Shell. Można nim pokryć niektóre koszty związane z dostosowaniem stacji, m.in.: odświeżenie stanu technicznego czy zakup mebli sklepowych.

Ogłoszenie partnerstwa z Ionity

Obecnie coraz więcej inwestuje się w rozwój paliw alternatywnych. Sektor paliwowy musi się do tej zmiany dostosować. Dlatego Shell sprzyja również opracowywaniu paliw niskoemisyjnych dla transportu takich jak wodór, biopaliwa czy LNG.

Aktywnie szukamy sposobów, aby zapewnić jak najlepszą obsługę rosnącej liczbie użytkowników aut elektrycznych. W listopadzie 2017 r. podpisaliśmy na poziomie europejskim umowę z Ionity – operatorem sieci punktów ładowania samochodów elektrycznych o wysokiej mocy. Współpraca obejmuje 10 krajów: oprócz Polski, także Austrię, Belgię, Czechy, Francję, Holandię, Słowację, Słowenię, Węgry i Wielką Brytanię. Na każdej z 80 stacji Shell w wymienionych krajach, objętych pierwszą falą wdrożenia w latach 2018–2019, będzie dostępnych średnio sześć punktów ładowania pod markami Ionity i Shell — łącznie około 500. Sieć ta będzie obsługiwać zarówno dotychczasowe samochody elektryczne, jak i pojazdy nowej generacji, a także znacznie skróci czas ładowania. Obecnie pracujemy nad harmonogramem instalacji ładowarek Ionity w Polsce.

Wpływ regulacji prawnych na prowadzenie biznesu

W Polsce, z uwagi m.in. na bardzo rozwinięty rynek transportowy i logistyczny, widzimy bardzo duży potencjał rozwoju LNG, zwłaszcza jako paliwo w transporcie ciężkim. Chcielibyśmy aktywnie uczestniczyć w rozwoju LNG w transporcie w Polsce. Zniesienie akcyzy od gazu ziemnego w formie płynnej (LNG) oraz stałej (CNG) będzie motywujące dla rozwoju tego rynku, będzie także oznaczało duże oszczędności dla flot zasilanych tym paliwem oraz znaczny wzrost ich konkurencyjności. Gaz to czyste, użyteczne i łatwo dostępne źródło energii, które może pomóc Polsce spełnić m.in. wymogi związane z obniżeniem emisji CO2. LNG dla Polski to duża szansa. Jego niskoemisyjność pomoże polskim miastom efektywnie zawalczyć ze smogiem oraz zapewnić bezpieczeństwo energetyczne.

Jeśli chodzi o zakaz handlu w niedziele, od momentu wprowadzenia ustawy na wybranych stacjach Shell odnotowaliśmy zwiększony ruch. Ma to miejsce szczególnie w punktach, gdzie klienci dotychczas częściej sięgali po produkty pierwszej potrzeby. Jednak wciąż jest za wcześnie, aby mówić o stałej tendencji czy trendzie. Należy również pamiętać, że rosnące zainteresowanie produktami pozapaliwowymi na stacjach nie jest niczym nowym. Klienci od dawna odwiedzają stacje paliwowe, również w niedziele i święta, po to, żeby zrobić zakupy, zjeść lekką przekąskę lub ciepły posiłek czy też odpocząć podczas długiej podróży.

Komentarz pana Rafała Molendy ukazał się na łamach specjalnego wydania magazynu właścicieli stacji paliw „Stacja Benzynowa & Convenience Store” pt. „Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna – Raport 2018”.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *