Rusza przetarg na mega inwestycję PERN

Prawie 400 tys. m sześc. nowych pojemności magazynowych na ropę – o tyle powiększą się możliwości gdańskiego Terminala Naftowego PERN. Spółka chce wybudować pięć zbiorników, dzięki którym jeszcze sprawniej będzie mogła obsługiwać tankowce, które wpływają do Naftoportu. Obecnie w TNG Gdańsk funkcjonuje już sześć magazynów o łącznej pojemności 375 tys. m sześc.

PERN zgodnie z ogłoszeniem opublikowanym na Platformie zakupowej, zamierza wybudować trzy zbiorniki o pojemności 100 tys. m sześc. każdy oraz dwa zbiorniki o pojemności 45 tys. m sześc. każdy. Wybrany wykonawca zlecenia zajmie się także rozbudową instalacji technologicznych ropy naftowej, sieci elektrycznej, sieci wodnych i pianowych, sieci sanitarnych, dróg oraz systemów automatyki. Planowany termin wykonania inwestycji to 21 miesięcy od dnia podpisania umowy, czyli na przełomie sierpnia i września 2020 r.

To kolejny projekt inwestycyjny w obszarze surowcowym, który realizuje spółka. Obecnie w bazie surowcowej w Gdańsku trwa już budowa dwóch zbiorników na ropę o pojemności 100 tys. m sześc. każdy. Planowany termin zakończenia budowy przypada na kwiecień 2020 roku.

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Dywersyfikacja dostaw ropy – strategiczny interes państwa

– Polski rynek coraz bardziej otwiera się na dostawy z różnych kierunków. Nasze rafinerie realizują globalne inwestycje, które pozwalają im na pogłębienie przerobu z użyciem innych gatunków niż ropa rosyjska. Dlatego też coraz częściej kupują surowiec w różnych regionach świata – podkreślił Igor Wasilewski, prezes PERN.

Dziś ropa trafia do Polski nie tylko z Rosji, ale także z Morza Północnego, Arabii Saudyjskiej czy USA. W zależności od tego jakiego rodzaju ropa trafia do Polski, PERN jest przygotowany by zapewnić jej elastyczny transport do rafinerii i zachować pełną jakość transportowanego surowca.

Najwyższe normy ochrony środowiska

Zbiorniki w gdańskim Terminalu będą wybudowane zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska. Realizując projekt wykonawca będzie musiał zastosować podwójne dno: górne stalowe i drugie z geomembrany. Ma także zainstalować system monitoringu przestrzeni międzydennej wraz systemem automatyki sygnalizującym obecność ewentualnych węglowodorów.

PERN posiada około 3,5 mln m sześc. pojemności magazynowej na ropę naftową oraz około 1,8 mln m sześc. na paliwa płynne. Magazynuje: benzyny, olej napędowy, lekki olej opałowy, biokomponenty oraz paliwo lotnicze przeznaczone do bieżącego zaopatrywania rynku, jak również utrzymywania zapasów interwencyjnych paliw.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *