Strategiczna inwestycja logistyczna Orlenu w Trzebini

Udostępnij nas na:
Należący do Grupy Orlen największy polski producent i eksporter środków smarnych spółka Orlen Oil otworzyła nowy magazyn centralny w Trzebini. Inwestycja znacząco poprawi efektywność logistyki oraz zredukuje koszty operacyjne. Dla społeczności lokalnej oznacza to również 50 nowych miejsc pracy i większe wpływy z podatków.

– Konsekwentnie budujemy wartości spółek wchodzących w skład naszej grupy kapitałowej, w tym Orlen Oil. To dla nas bardzo ważna spółka, która w ciągu ostatnich dwóch lat znacząco poprawiała wyniki finansowe. Już dziś jej produkty dostępne są w blisko 50 krajach świata, a tylko w tym roku udało nam się podwoić sprzedaż olejów prowadzoną przez naszą zagraniczną sieć stacji paliw. Inwestycje we własną logistykę to nie tylko dalsze umacnianie pozycji konkurencyjnej firmy, ale też wymierne korzyści dla regionu w postaci nowych miejsc pracy i lokalnych podatków – powiedział Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

Nowy magazyn centralny Orlen Oil, o powierzchni 6 tys. mkw. i pojemności 12 000 miejsc paletowych został zbudowany na terenie rafinerii Trzebinia. W lokalizacji tej prowadzona jest produkcja m.in. olejów motoryzacyjnych i przemysłowych. Drugi zakład produkcyjny Orlen Oil położony jest w podkarpackiej miejscowości Jedlicze. Produkowane są tam płyny do spryskiwaczy, płyny chłodnicze, smary oraz oleje przemysłowe.

Zlokalizowany na południu Polski nowo wybudowany obiekt w Trzebini pozwoli zoptymalizować procesy logistyczne i umożliwi rezygnację z wykorzystywanych dotychczas magazynów zewnętrznych. W efekcie spółka będzie generować oszczędności w wysokości ok. 9 mln rocznie. Inwestycja wygeneruje też ok. 50 nowych miejsc pracy, a także dodatkowe wpływy do lokalnego budżetu.

– Realizacja rozpoczętej w styczniu tego roku, największej w historii Orlen Oil inwestycji budowlanej przebiegła niezwykle sprawnie. Dziś z satysfakcją oddajemy do użytku nowoczesny obiekt, w którym każdego dnia będzie odbywać się około dziesięciu tysięcy operacji logistycznych. Magazyn został wyposażony w zaawansowane systemy IT oraz najnowsze systemy bezpieczeństwa. Dzięki własnemu zapleczu logistycznemu znacząco umocnimy naszą pozycję na rynku środków smarnych – powiedział Janusz Fudała prezes zarządu Orlen Oil.

W ciągu ostatnich dwóch lat Orlen Oil znacząco poprawił wyniki finansowe. W 2015 roku spółka odnotowywała jeszcze straty, podczas gdy w 2018 roku EBITDA wynosiła 0,9 mln zł, a po III kwartałach 2019 roku już 13,1 mln zł. Orlen Oil specjalizuje się m.in. w produkcji i dystrybucji olejów motoryzacyjnych, przemysłowych, smarów i płynów eksploatacyjnych. W portfolio firmy znajduje się ponad 630 produktów, dostępnych w blisko 50 krajach. Spółka posiada około 24 proc. rynku środków smarnych w Polsce, a blisko 40 proc. produkcji trafia na rynki eksportowe. Produkty Orlen Oil odnotowują największe wolumeny sprzedaży na rynkach takich jak: Niemcy, Czechy, Ukraina, Rumunia, Węgry.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– WRZESIEŃ 2019 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.