Unimot wchodzi w biznes asfaltów

Udostępnij nas na:
Do Unimot przychodzi cały zespół specjalistów zajmujący się importem i dystrybucją produktów asfaltowych. To nowy segment rynku dla Unimot, który uzupełni ofertę grupy w obszarze produktów ropopochodnych. Produkty asfaltowe będą na polskim rynku oferowane pod marką Avia Bitumen.

– Krajowa produkcja asfaltów zapewnia około 80 proc. zapotrzebowania rynkowego, dlatego podobnie jak w przypadku oleju napędowego potrzebny jest import, który wynosi około 200 tys. ton rocznie – mówi Adam Sikorski, prezes zarządu Unimot. – Od dłuższego czasu przyglądaliśmy się temu rynkowi, w zeszłym roku dokonywaliśmy nawet próbnych transakcji. Obecnie, gdy nadarzyła się możliwość przejęcia doświadczonego zespołu, postanowiliśmy ją wykorzystać – dodaje prezes Sikorski.

Zespół, który przejdzie do Unimot liczy 11 specjalistów, a jego szefem jest Tomasz Borodziej, który posiada 20-letnie doświadczenie w szeroko pojętej branży produktów ropopochodnych na polskim i środkowoeuropejskim rynku, wcześniej pracując m.in. dla Total, BP i ostatnio dla Onico.

W latach 2015-2019 zespół, którym kieruję, wypracował istotną pozycję na polskim rynku asfaltów – mówi Tomasz Borodziej, nowy szef segmentu asfaltów w Unimot. Jestem przekonany, że nasza wiedza i doświadczenie oraz dynamicznie zmieniające się otoczenie w związku z nowymi regulacjami IMO2020 pozwolą grupie Unimot skutecznie wejść w nowy segment rynkowy, a wkrótce zająć na nim licząca się pozycję – dodaje Borodziej.

Cieszy mnie fakt, że tak doświadczeni specjaliści dołączyli do naszych szeregów i będą budować nowe kompetencje w tym bardzo perspektywicznym obszarze rynku. Liczymy, że biznes asfaltów stopniowo będzie wsparciem dla naszych wyników finansowych – podsumowuje Adam Sikorski.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.