W wakacje rośnie popyt na akcesoria mobilne

Udostępnij nas na:

Komentuje Andrzej Szulęcki, prezes zarządu eXc Mobile Polska, właściciel marki eXc mobile

Okres letni czyli czas wzmożonych podróży niewątpliwie będzie miał wpływ na popyt na akcesoria GSM. Należy jednak zadać sobie pytanie – czy warto na tę okazję zmienić coś na półce? Według mnie – nie.

Z jednej strony myśl o powiększeniu asortymentu o powerbank czy selfie-stick może wydawać się kusząca. Z drugiej, należy zadać sobie pytanie, czy klient nie zakupił wcześniej tych produktów lub czy będzie ich szukał na stacji benzynowej.

Z mojej wiedzy wynika, że popyt na powerbank mocno spadł. To samo dotyczy selfie-stick. Ryzyko duże, marża do zrealizowania niewielka, bo wielu dostawców „siedzi” na stokach i toczy się między nimi walka cenowa. Do tego dochodzą dumpingowe ceny w internecie.

Lepiej wspierać sprzedaż tych produktów, które na wakacjach mogą ulec uszkodzeniu, zagubieniu czy po prostu ich liczba może okazać się niewystarczająca. Jeśli mamy cztery osoby w aucie i tylko jeden kabel lub ładowarkę z jednym USB to może być problem… I nie trzeba o tym nikogo przekonywać. Najważniejsze jest, żeby taki klient „spotkał” na stacji atrakcyjny produkt w racjonalnej cenie. Co innego zapłacić za kabel 20 zł a co innego 40 czy 50 zł. To samo dotyczy każdego innego akcesorium. Uzyskujemy wtedy efekt sprzedaży impulsowej.

Oczywiście zawsze warto wspierać sprzedaż. A co klienci lubią najbardziej? Gratisy i rabaty.

My zaplanowaliśmy akcje promocyjne z gratisem w postaci stojaczka Easy. Zysk dla klienta – 9,99 zł, bo taka jest jego cena detaliczna. Easy to mega przydatny gadżet, który pozwala wygodnie oglądać na telefonie filmy. A na wakacjach telefon służy często jako telewizor, więc efekt murowany. Akcje typu kup dwa a trzeci produkt za 50 proc. ceny też korzystnie wpłyną na sprzedaż.

Materiał został przygotowany specjalnie dla naszej redakcji
Całą treść publikujemy w naszym czasopiśmie
STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE: maj 2019
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.