Wojciech Muszyński: PKN Orlen stawia na rozwój i innowacje

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] Otwarcie na potrzeby klienta, stała analiza trendów rynkowych oraz wysoka jakość produktów i usług – to klucz do sukcesu naszych stacji. Dziś są one bowiem miejscem, w którym możemy nie tylko zatankować i skorzystać z myjni, lecz także zjeść coś i odpocząć, wynająć rower czy samochód, a nawet odebrać paczkę. Każdego dnia pracujemy nad tym, by nasza oferta była atrakcyjna i odpowiadała oczekiwaniom naszych klientów – mówi Wojciech Muszyński, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej w PKN Orlen na łamach raportu „Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna – Raport 2019” publikacji specjalnej magazynu „Stacja Benzynowa & Convenience Store”.

W ramach oferty gastronomicznej dostrzegamy nowe trendy żywieniowe, dlatego wprowadziliśmy na naszych stacjach dania wegetariańskie i wegańskie, rozszerzamy też wachlarz posiłków gotowych do podgrzania. Nasze menu jest nie tylko smaczne i zdrowie, ale także przygotowywane na bazie polskich, lokalnych produktów i w oparciu o sprawdzone, autorskie receptury.

Stawiamy na nowoczesny patriotyzm gospodarczy, dlatego angażujemy się we współpracę z rodzimymi firmami, budując w ten sposób potencjał polskiej gospodarki. Takie są zresztą oczekiwania klientów – zgodnie z badaniami instytutu Kantar, według 75 proc. respondentów aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże, narodowe koncerny. Oferujemy i promujemy wyroby lokalnych firm, czego przykładem są m.in. słynące z dobrej jakości owocowe soki tłoczone O!, czy woda źródlana O!. Obecnie już ponad 80 proc. produktów oferowanych na stacjach PKN Orlen zostało wytworzonych w Polsce.

Technologia zmienia nasze nawyki i w olbrzymim stopniu wpływa na to, jak działamy. Coraz częściej za produkty i usługi płacimy smartfonem. Zdajemy sobie sprawę z potencjału, jaki drzemie w narzędziach m-commerce, dlatego jaki pierwsi w Polsce udostępniliśmy nową funkcjonalność w aplikacji Orlen Mobile. Dzięki niej kierowcy mogą płacić za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze. Innowacyjny moduł płatniczy Orlen Pay nie tylko pozwala oszczędzić czas, lecz także stanowi duże ułatwienie dla osób z niepełnosprawnościami czy rodziców podróżujących z dziećmi. Za zakupione paliwo klient otrzymuje elektroniczną fakturę, co jest nie tylko wygodne, ale też ekologiczne, bo w ten sposób zmniejszamy poziom zużycia papieru.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– WRZESIEŃ 2019 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

To nie jedyne innowacyjne rozwiązanie, jakie wdrożyliśmy w ostatnim czasie. W październiku ubiegłego roku udostępniliśmy naszym klientom Orlen Drive, czyli pierwszą stację paliw w formacie drive through. Tu zatankuje za nas obsługa, a my złożymy i odbierzemy zamówienie bez wysiadania z samochodu. Taka stacja znajduje się na trasie Łódź-Wrocław w Miejscu Obsługi Podróżnych w Michałowicach. To unikatowe na skalę europejską rozwiązanie jest odpowiedzią na oczekiwania klientów w zakresie szybkiej i sprawnej obsługi. Badania pokazały, że niemal 70 proc. transakcji jest realizowanych w mniej niż 210 sekund. Orlen Drive spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem, dlatego już pracujemy nad tym, by takich punktów było więcej.

Stale dążymy też do zwiększania konkurencyjności naszych produktów paliwowych. Z tego powodu w ubiegłym roku wprowadziliśmy innowacyjne paliwa Effecta 95 oraz Effecta Diesel. Ich wysoką jakość w zakresie właściwości czyszczących oraz redukcji emisji dwutlenku węgla potwierdziły rygorystyczne testy niezależnych instytucji takich jak SGS czy Bosmal. Warto wspomnieć również o paliwach najnowszej generacji Verva, które wspomagają pracę silnika w rożnych warunkach atmosferycznych oraz przy zmiennym obciążeniu. Dzięki temu ich regularne użytkowanie jest w stanie wydłużyć żywotność silnika.

Wszystkie nasze działania w obszarze sprzedaży detalicznej są pozytywnie postrzegane przez klientów, a co za tym idzie przyczyniają się do osiągania wymiernych korzyści, zarówno finansowych, jak i wizerunkowych. To najlepszy dowód na to, że stawiamy na rozwiązania, które mogą stać się standardem w zakresie obsługi współczesnego klienta.

Wypowiedź powstała na potrzeby:
STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 17.10.2019
Aktualizacja: 17.10.2019