BP: 144 stacje na sprzedaż

Udostępnij artykuł

Jak dotąd BP podjął decyzję o sprzedaży 114 stacji benzynowych. Jak poinformował Jones Lang LaSalle, firma, która ma przeprowadzić transakcje, większość obiektów określono jako wymagające przebudowy.

Niektóre mogłyby nadal funkcjonować w sieci BP jako stacje franczyzowe.

Jak zapewnia BP, sprzedaż stacji w USA jest częścią ogłoszonej kilka lat temu strategii, która przewiduje rezygnację z samodzielnego prowadzenia stacji benzynowych.

BP zdecydowanie stawia na rozwój stacji franczyzowych także na w Polsce.

Tylko w ciągu pięciu miesięcy 2010 roku BP powiększyła sieć franczyzową o 7 obiektów. Koncern ma obecnie w Polsce 187 stacji DODO.

O jeden obiekt skurczyła się w tym roku sieć stacji własnych. BP ma obecnie 204 obiekty, którymi zarządza samodzielnie

O zahamowaniu rozwoju stacji własnych świadczą statystyki. Na koniec 2008 roku BP miało w Polsce 156 obiektów franczyzowych. Od tego czasu sieć urosła o 31 obiektów.

Na koniec 2008 koncern British Petroleum miał w Polsce 205 stacji własnych. W ciągu dwóch kolejnych lat ubyło jednej stacji.

Na rozwój stacji franczyzowych stawiają także polskie koncerny Orlen i Lotos. Jak przyznają menadżerowie odpowiedzialni za rozwój, stacje własne są niezbędne m.in. przy autostradach. W tym konkretnym przypadku potencjalni franczyzobiorcy nie są w stanie spełnić warunków stawianych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
 

Opublikowano: 23.06.2010
Aktualizacja: 23.06.2010