BP podsumowało 2018 rok

Udostępnij artykuł
Polska jest dla BP trzecim najważniejszym rynkiem w Europie, zaraz po Wielkiej Brytanii i Niemczech – powiedział Bogdan Kucharski, prezes BP Europa SE Oddział w Polsce.

Wyróżniki BP

BP jest wyjątkowe dzięki trzem czynnikom wyróżniającym naszą ofertę na rynku. Pierwszym z nich jest paliwo. Dzięki naszemu rozległemu programowi badawczo-rozwojowemu (B+R) możemy zaoferować paliwo najwyższej jakości. Drugim jest potencjał drzemiący w naszych sklepach. Posiadamy światowej klasy zdolność przedstawiania odpowiedniej oferty w oparciu o naszą misję – unikalną misję sklepów pod szyldem BP, inną od tej przyświecającej wielkopowierzchniowym sklepom spożywczym. To, co wyróżnia nasze sklepy, to także zdolność do łączenia naszych wyjątkowych umiejętności ze zdolnościami naszych Partnerów i w rezultacie przekucia ich na ofertę dla naszych klientów. Trzecim obszarem, w którym wyróżnia się BP, jest zdolność do przygotowywania najwyższej klasy ofert lojalnościowych i bonusowych.

Jesteśmy wiceliderem na rynku paliw

Co roku powiększamy sieć o ok. 20-30 stacji. Bez ponad 4 tysięcy naszych pracowników i kolejnych 4 tysięcy zatrudnianych pośrednio nie osiągnęlibyśmy tej pozycji. W 2018 roku zawarliśmy umowę na zakup sieci Arge, przy czym jest to umowa warunkowa, zależna od zgody UOKiK. Inwestycje społeczne są istotną częścią działania naszej firmy – w roku 2018 otrzymaliśmy Symbol Odpowiedzialności Społecznej 2018.

W Polsce strategicznie myślimy też o elektromobilności

W 2018 roku zainwestowaliśmy w wynajem aut na minuty – w Poznaniu weszliśmy we współpracę z firmą carsharingową, a w grudniu z firmą Sixt Rent a Car stworzyliśmy nowy projekt Sixt DriveSmart by BP – ogólnodostępny program najmu samochodów. Łączy on mobilność i nowe samochody z brakiem obciążeń związanych z posiadaniem auta na własność. A w 2019 roku wprowadzimy pilotażowe punkty ładowania samochodów elektrycznych na wybranych stacjach BP.

BP intensywnie inwestuje w rozwój oferty pozapaliwowej

BP rozwija własny format sklepów typu convenience z kompleksową ofertą dla klientów, którzy chcą szybko zrobić codzienne zakupy przy okazji tankowania samochodu. Ich asortyment stale rośnie, obejmując kilka tysięcy produktów, w tym np. zdrową żywność, bezglutenowe przekąski, napoje czy szybkie dania na wynos. W 2018 roku w 160 sklepach BP rozszerzyliśmy ofertę produktów z tej kategorii. W ramach programu PAYBACK wciąż wzmacniamy świadomość klienta, że za wszystkie produkty zakupione na stacji może zapłacić punktami, można też je oddać na wybrany program społeczny (Pajacyk Polskiej Akcji Humanitarnej, Szlachetna Paczka i Akademia Przyszłości Stowarzyszenia Wiosna, Pola Nadziei – Towarzystwa Przyjaciół Chorych Hospicjum Św. Łazarza, TOPR, Stowarzyszenie Siemacha). Obserwujemy, że ta forma płatności cieszy się coraz większym zainteresowaniem. 26 kwietnia 2018 roku do programu dołączył też nowy partner, Kaufland, co znacząco uatrakcyjniło program i zwiększyło naszym klientom możliwość zbierania punktów.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2018 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 31.01.2019
Aktualizacja: 31.01.2019