– Carrefour Polska korzystając z ogromnego doświadczenia grupy, zdobytego m.in. we Francji, gdzie sieć, z ponad 1200 stacjami, jest drugim pod względem wielkości dystrybutorem paliw – od 2003 r. z powodzeniem realizuje program rozwoju własnej sieci stacji – mówi Maria Cieślikowska, Dyrektor ds. PR i Komunikacji Zewnętrznej Carrefour Polska.
Według niej, tworzenie przymarketowych stacji benzynowych przez Carrefour Polska stanowi odpowiedź na oczekiwania konsumentów, którzy przy okazji robienia zakupów mogą zatankować benzynę. – Nasze stacje oferują klientom najwyższej jakości paliwa w bardzo konkurencyjnych cenach, a ponieważ są one zwykle najniższe w danej okolicy, stacje Carrefour stanowią realną konkurencję na detalicznym rynku paliw – uważa Maria Cieślikowska.
W ofercie stacji Carrefour znajduje się benzyna: Pb 95, Pb 98, olej napędowy oraz LPG w atrakcyjnych cenach. W 2006 r. Ponadto Carrefour Polska jako pierwsza sieć handlowa zaczęła wyposażać stacje paliw w samoobsługowe terminale.
Miniony rok upłynął pod znakiem stagnacji w segmencie sklepowych sieciach stacji benzynowych. Zgodnie z danymi Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego w 2009 r. liczba wszystkich stacji przymarketowych w Polsce zwiększyła się zaledwie o 7 obiektów.
Wśród stacji przymarketowych liderem nadal pozostaje Carrefour, choć w ciągu minionych 12 miesięcy liczba jego stacji benzynowych nie zmieniła się. Stosunkowo duża liczbą stacji dysponuje również Tesco, który dysponuje 24 stacjami (bez zmian w porównaniu z końcem 2008 r.) Sieci Intermarche udało się nieznacznie powiększyć liczbę stacji z 19 do 22, a Auchan z 19 do 20. Liczba stacji E. Leclerc powiększyła się z 8 do 10, a makro z 4 do 5.
W Polsce funkcjonuje obecnie 6 710 stacji paliw – wynika z danych POPiHN za I kwartał 2010 r. To o 16 mniej niż pod koniec ubiegłego roku. Według POPiHN liczba stacji w Polsce spada nieustannie od 2007 roku, kiedy to w naszym kraju było 6 904 stacji.