Dyrektor Amic: tworzymy miejsca dobrej energii – nawet w pandemii

[SPECJALNIE DLA NAS! RAPORT 2020!] Minione 12 miesięcy na stacjach sieci Amic Energy stały pod znakiem rozwoju sprzedaży paliw i oferty pozapaliwowej. Oprócz budowania sprzedaży paliw standardowych, systematycznie coraz więcej klientów docenia nasze paliwa premium – zarówno benzynę Pb95 Pro, jak również olej napędowy ON Pro. To doskonała oferta dla kierowców dbających o najwyższą jakość paliwa w atrakcyjnej cenie.
Komentarz Krzysztofa Zwierzyckiego, dyrektora ds. sprzedaży detalicznej Amic Energy w Polsce ukazał się na łamach publikacji STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2020

Cały czas pracujemy nad wieloma inwestycjami w naszej sieci, w tym tak istotnych jak przebudowy stacji. W ciągu ostatnich 12 miesięcy zmodernizowaliśmy kolejne 22 stacje, z których zdecydowana większość otrzymała poszerzoną ofertę gastronomiczną o koncept Subway. Na dzień dzisiejszy możemy pochwalić się już 36 restauracjami Subway na stacjach, co sprawia, że w Polsce jesteśmy największym franczyzobiorcą tej znanej amerykańskiej marki. Generują one coraz wyższe przychody, są nieodzownym elementem rozpatrywanym przez nas podczas planowania modernizacji stacji. Co istotne, oprócz dużych inwestycji modernizacyjnych, przetestowaliśmy wersję przebudowy z niższymi nakładami finansowymi. Wszędzie tam, gdzie nie ma możliwości zainstalowania konceptu Subway, gdyż nie pozwala na to na przykład kubatura budynku, dokonujemy modernizacji w krótszym czasie, starając się, aby stacja wyglądała bardzo atrakcyjnie w wizualizacji podobnej do większych obiektów. Zachęcam do obejrzenia naszych lokalizacji np. w Gdyni przy ul. Hutniczej, Lublinie przy ul. Chemicznej lub podwarszawskich Ząbkach.

W listopadzie zeszłego roku zakończyliśmy proces nabycia dwóch nowych stacji w Cieszynie przy drodze ekspresowej S52. Były to lokalizacje, których brakowało na mapie naszej sieci. Pokładamy w nich duże nadzieje sprzedażowe. Stacje były modernizowane etapami, tak aby finalnie przybrać ostateczną oczekiwaną przez nas formę, oczywiście z konceptem Subway, który powinien idealnie wkomponowywać się w oczekiwania zarówno klientów lokalnych, jak i tranzytowych. W dalszym ciągu rozważamy zakup kolejnych lokalizacji, weryfikując potencjał sprzedażowy rynku stacji paliw.

Bieżący rok rozpoczął się dla naszej spółki bardzo obiecująco. Wyniki sprzedażowe pozwalały optymistycznie patrzeć w przyszłość. Jednakże, podobnie jak w całej branży paliwowej, sytuacja w naszej sieci w istotnym stopniu została dotknięta od marca pandemią Covid-19.

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

W ramach powołanego w Amic Polska sztabu kryzysowego konieczne było reagowanie praktycznie na bieżąco na wszystkie zmieniające się regulacje dotyczące COVID-19. Rozwój sytuacji był bardzo dynamiczny, co wymuszało podejmowanie ważnych decyzji niemal z godziny na godzinę. Kluczowym było (i jest nadal) zapewnienie bezpieczeństwa dla Klientów, osób pracujących na stacjach oraz pracowników spółki. W trybie nadzwyczajnym zorganizowaliśmy zakupy i dostawy na stacje odpowiednich środków dezynfekujących i rękawiczek. Jako jedna z pierwszych sieci w branży paliwowej w trosce o bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji przy kasach zamontowaliśmy specjalne pleksi ograniczające kontakt pomiędzy pracownikami stacji a Klientami, co w kolejnych dniach i tygodniach stało się standardem w całym handlu detalicznym. Wprowadziliśmy również zmiany w systemie pracy osób wspierających funkcjonowanie stacji – niemal z dnia na dzień znacząca część osób musiała zmienić tryb swojej pracy (np. home office), zabezpieczając jednocześnie kluczowe elementy zapewniające ciągłość działania naszej organizacji.

Wprowadzone w kraju ograniczenia spowodowały m.in. duży spadek ruchu na drogach, co w konsekwencji dla całej branży paliwowej oznaczało spadki sprzedaży przekładające się na pogorszenie osiąganych wyników finansowych. Oczywistym było zapewnienie bezpieczeństwa i ponoszenie w związku z tym nieprzewidzianych wcześniej wydatków. Jednakże jednocześnie musieliśmy podjąć działania optymalizujące ponoszone inne koszty operacyjne związane z funkcjonowaniem stacji i całej spółki.

Dla mnie osobiście był to szczególny czas – muszę tu wspomnieć, iż do zespołu Amic Polska dołączyłem na początku marca, a już po kilku dniach zaistniała konieczność zmierzenia się z wyjątkowym wyzwaniem związanym z opisywanymi wyżej okolicznościami. W tym miejscu pragnę bardzo podziękować wszystkim osobom zatrudnionym na stacjach, Operatorom prowadzącym nasze stacje, Kierownikom Regionalnym i wszystkim pracownikom Amic Polska za okazane zaufanie, pomoc i wyjątkowe zaangażowanie w tym wyjątkowym czasie. Dla mnie to był bardzo namacalny dowód, iż hasło „Amic – miejsce dobrej energii” sprawdza się w praktyce nawet w najtrudniejszych momentach.

Aktualnie, pisząc te słowa mogę stwierdzić, że sprzedaż na stacjach Amic Energy jest systematycznie odbudowywana. Pozwala to również na wznowienie projektów inwestycyjnych. Nie zmienia to jednak faktu, iż uszczerbek w tegorocznym biznesie wydaje się obecnie niemożliwym do odrobienia. Co gorsze, zagadką dla wszystkich jest perspektywa ostatnich miesięcy w tym roku, gdzie nie sposób przewidzieć, czy i w jakim stopniu sytuacja z II kwartału 2020 roku może się powtórzyć.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.