Dyrektor ds. operacyjnych sieci detalicznej Avia, Grupa Unimot: Z optymizmem w przyszłość

Udostępnij artykuł

[TYLKO U NAS – RAPORT 2023] Analizujemy zmiany na rynku i będziemy się do nich elastycznie dostosowywać w przyszłości – mówi Mariusz Pyśk, dyrektor ds. operacyjnych sieci detalicznej Avia, Grupa Unimot.

Mariusz Pysk Liderzy Rynku Dostawcy dla Stacji Paliw RAPORT

Ostatni rok to czas intensywnego rozwoju sieci Avia. W czerwcu 2022 r., dokładnie 5 lat od pojawienia się pierwszej stacji Avia w Polsce, otworzyliśmy swoją setną stację. W obliczu wyzwań, które pojawiały się na rynku po wybuchu wojny w Ukrainie, udało nam się utrzymać tempo rozwoju dzięki naszej konkurencyjności i elastyczności.

W rozwoju sieci detalicznej naszym priorytetem jest wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów. W związku z tym intensywnie rozwijamy współpracę z siecią Spar – już teraz sklepy Spar Express działają na ponad 30 naszych stacjach. Klienci oczekują coraz bardziej rozbudowanej oferty sklepowej, dostępnej 7 dni w tygodniu, a partnerstwo z tak silną marką jak SPAR jest w stanie to zagwarantować. Partnerstwo marek Avia i Spar zostało przetestowane już w kilku europejskich krajach, w tym w Szwajcarii, i okazuje się, że również polscy klienci doceniają naszą współpracę i chętnie korzystają z rozbudowanej oferty sklepowej naszego partnera. W sklepach, w których wdrożyliśmy format Spar, zaobserwowaliśmy 20 proc. wzrost sprzedaży, co jest doskonałym dowodem na to, że podjęliśmy dobrą decyzję nawiązując tę współpracę.

LIDERZY RYNKU – DOSTAWCY DLA STACJI PALIW – RAPORT 2023
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Liderzy Rynku Dostawcy dla Stacji Paliw RAPORT okladka

Równolegle rozwijamy nasz autorski koncept Eat&Go proponując naszym klientom pod tą marką ofertę gastronomiczną, którą nieustannie rozszerzamy. Rozwijamy także naszą ofertę karty flotowej Avia Card, z którą wystartowaliśmy w marcu 2022 r. Docelowo oczekujemy przynajmniej 20 proc. udziału sprzedaży w ramach programu flotowego w wolumenie całkowitym stacji.

Śledzimy trendy na rynku i analizujemy je zarówno pod kątem regulacji prawnych, związanych przede wszystkim z zakazem sprzedaży samochodów z napędem spalinowym od 2035 r., jak i ewolucyjnej zmiany przyzwyczajeń samych klientów. Stacje paliw w przyszłości z pewnością będą się różniły od tych, które funkcjonują obecnie. Odchodzenie od paliw kopalnych będzie oznaczać głębokie zmiany dla rynku paliwowego oraz konieczność dostosowania się do zmieniających się oczekiwań klientów w tym zakresie. Możemy zatem oczekiwać powstawania nowoczesnych hubów do obsługi klienta przy głównych szlakach komunikacyjnych, które będą dysponowały nie tylko rozbudowaną infrastrukturą do ładowania baterii lub tankowania paliw alternatywnych, ale także szeroką ofertą usług typu „convenience” włączając w to gastronomię, hotelarstwo, czy chociażby usługi pielęgnacyjne. Analizujemy te zmiany na rynku i będziemy się do nich elastycznie dostosowywać w przyszłości.

Tymczasem w związku z wejściem na polski rynek nowej marki stacji paliw przygotowujemy się na rywalizowanie o klientów nie tylko w obszarze sprzedaży paliw, ale także sprzedaży pozapaliwowej. Silna pozycja Grupy Unimot, do której należymy, na rynku hurtowej sprzedaży paliw, a także współpraca ze znaną i lubianą przez polskich klientów siecią SPAR w obszarze pozapaliwowym, sprawiają, że z optymizmem patrzymy w przyszłość.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.