[TYLKO U NAS]
W Circle K każdą nową współpracę franczyzową postrzegamy jako nasz kolejny sukces, a rozwój w tym segmencie stanowi dla nas jeden z głównych priorytetów w powiększaniu zasięgu naszej sieci w Polsce – mówi Mirosław Caputa, dyrektor ds. rozwoju sieci stacji w Circle K Polska.

Czy jesteście Państwo zadowoleni z obecnego rozwoju Waszej sieci stacji partnerskich?
Zdecydowanie tak. Notujemy stabilny wzrost – obecnie sieć Circle K liczy 407 stacji, z czego 130 działa w modelu franczyzowym. W ostatnich miesiącach uruchomiliśmy nowe stacje partnerskie, a co więcej, w minionym roku fiskalnym otworzyliśmy 18 punktów zarządzanych przez franczyzobiorców. Pod tym względem był to dla nas rekordowy wynik. W Circle K każdą nową współpracę franczyzową postrzegamy jako nasz kolejny sukces, a rozwój w tym segmencie stanowi dla nas jeden z głównych priorytetów w powiększaniu zasięgu naszej sieci w Polsce.
Czy wyznaczyliście sobie liczbę stacji własnych, franczyzowych i partnerskich, którą chcielibyście osiągnąć w określonym czasie?
Przede wszystkim będziemy podążać dobrze znaną, do tej pory obraną ścieżką, która zadowala naszych partnerów. Działamy według jasnych i przejrzystych zasad współpracy. Nieustannie analizujemy różne segmenty rynku, zarówno te związane z ofertą paliwową, jak również dotyczące zarządzania punktami typu convenience. Na bieżąco przyglądamy się aktualnej sytuacji, natomiast analiza globalnych trendów i wprowadzanie nowych konceptów pozwala nam zwiększać unikalność stacji, a tym samym budować popyt. Co do samego rozwoju i liczb, to w ramach naszej strategii przede wszystkim patrzymy najpierw z perspektywy potrzeb – zarówno klienta indywidualnego, jak również B2B. Uwzględniamy w tym procesie wiele czynników przy wyborze samej lokalizacji, natężenia ruchu, liczby samochodów, bliskości innych stacji oraz ich wzajemnego oddziaływania, a dopiero w kolejnym etapie podejmowane są decyzje co do samego formatu stacji czy ich liczby. Jako część grupy Alimentation Couche-Tard czerpiemy to, co najlepsze z działalności w innych regionach i szukamy przestrzeni, aby wdrażać sprawdzone rozwiązania na polskim rynku.
Czy rozwój sieci własnych oraz sieci partnerskich w Circle K będzie rozwijać się w tym samym tempie w najbliższych latach, czy też większą uwagę skupicie na wybranym segmencie działalności?
Chcemy rozwijać się na polskim rynku zarówno poprzez stacje własne, jak i franczyzowe. Każdy z tych obszarów jest dla nas tak samo ważny, ponieważ pozwala nam docierać do nowych klientów oraz nowych lokalizacji, a co za tym idzie – budować rozpoznawalną, stabilną markę. Niemniej jednak…
Cały wywiad publikujemy w Stacji Benzynowej & Convenience Store wrzesień-październik 2023. Kliknij poniżej.
Stacja Benzynowa & Convenience Store
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.