Dyrektor generalny MOL Polska: Działamy intensywnie nad wzmacnianiem pozycji spółki

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2024] Od publikacji ostatniego raportu ciężko praco­waliśmy nad wzmoc­nieniem pozycji MOL Polska na krajowym rynku paliwowym. Ważnym zadaniem, jakie sobie postawiliśmy, było zwiększenie rozpoznawalności i popularności naszej marki – mówi Richard Austen, dyrektor generalny Mol Polska.

Richard Austen Raport Stacje Paliw Sprzedaz Detaliczna

Kluczowym działa­niem był rebranding stacji kupionych w 2022 roku, którego pierwszy etap – obejmu­jący 273 stacje własne, czyli ok. 70% ca­łej naszej sieci – za­kończyliśmy w czerwcu. To wymagają­cy, skomplikowany proces, który wymagał indywi­dualnego podejścia do każdej lokalizacji. Jednakże dzięki cięż­kiej pracy naszego zespołu roz­woju sieci oraz kilkudziesięciu lokalnych firm udało się przepro­wadzić go skutecznie i szybciej, niż zakładał pierwotny harmo­nogram.

Wiedza i doświadczenie, jakie zdobyli nasi eksperci, zostanie te­raz wykorzystana przy rebrandin­gu reszty naszej sieci, czyli stacji franczyzowych. mamy już za sobą pierwsze doświadczenia ze stacjami franczy­zowymi, które dołączyły do naszej sieci i od razu przeszły pod mar­kę MOL Polska. Po re­brandingu widzimy na nich znaczące wzrosty sprzeda­ży, rzędu 20-30%, co jest naprawdę znaczące.

Aby dotrzeć do szerokiego gro­na kierowców, zrealizowaliśmy też naszą pierwszą na polskim rynku kampanię 360, w której wykorzystaliśmy formaty telewi­zyjne, radiowe i cyfrowe. Skutecz­nie podnieśliśmy w ten sposób nie tylko ogólną rozpoznawalność marki, ale także wzmocniliśmy dostrzegalność naszych wysokiej jakości produktów i koncepcji, m.in. paliw MOL EVO, produktów marki Fresh Corner czy aplikacji MOL Move.

Sama aplikacja MOL Move to z resztą wątek wart oddziel­nego poruszenia. Polscy klienci są bardzo otwarci na cyfrowe rozwiązania i innowacje, co wy­raźnie można było dostrzec po sukcesie, jakim okazało się wpro­wadzenie naszego programu lo­jalnościowego. Zaledwie sześć miesięcy od uruchomienia MOL Move w Polsce osiągnęliśmy po­ziom miliona zarejestrowanych użytkowników – to rekordowy przyrost w skali całej Grupy MOL. Myślę, że kluczowym czynnikiem była nowa, nietypowa dla lokal­nego rynku formuła. Zamiast powszechnego modelu earn & burn, czyli zbierania punktów, a następnie wydawania ich na produkty, usługi czy rabaty, za­proponowaliśmy system tierów, czyli poziomów korzyści. Na każ­dym z czterech poziomów nasi klienci korzystają z określonych rabatów przy każdym tankowa­niu, oszczędzając środki na reali­zację innych celów.

Oczywiście, tak jak wszyscy gracze na lokalnym rynku, w ze­szłym roku musieliśmy zmierzyć się z pewnymi trudnościami, m.in. cenowymi i logistycznymi zawi­rowaniami. Uważamy jednak, że każda spółka, która zarządzana jest w odpowiedzialny i rozważny sposób, opiera się na…*

* pełną wypowiedź Richarda Austena publikujemy w:

obraz

RAPORT 2024. Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna
>> kliknij, aby zapoznać się z BEZPŁATNYM, pełnym wydaniem <<

Stacje Paliw Sprzedaż Detaliczna RAPORT petrolnet

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.