[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2024] Od publikacji ostatniego raportu ciężko pracowaliśmy nad wzmocnieniem pozycji MOL Polska na krajowym rynku paliwowym. Ważnym zadaniem, jakie sobie postawiliśmy, było zwiększenie rozpoznawalności i popularności naszej marki – mówi Richard Austen, dyrektor generalny Mol Polska.
Kluczowym działaniem był rebranding stacji kupionych w 2022 roku, którego pierwszy etap – obejmujący 273 stacje własne, czyli ok. 70% całej naszej sieci – zakończyliśmy w czerwcu. To wymagający, skomplikowany proces, który wymagał indywidualnego podejścia do każdej lokalizacji. Jednakże dzięki ciężkiej pracy naszego zespołu rozwoju sieci oraz kilkudziesięciu lokalnych firm udało się przeprowadzić go skutecznie i szybciej, niż zakładał pierwotny harmonogram.
Wiedza i doświadczenie, jakie zdobyli nasi eksperci, zostanie teraz wykorzystana przy rebrandingu reszty naszej sieci, czyli stacji franczyzowych. mamy już za sobą pierwsze doświadczenia ze stacjami franczyzowymi, które dołączyły do naszej sieci i od razu przeszły pod markę MOL Polska. Po rebrandingu widzimy na nich znaczące wzrosty sprzedaży, rzędu 20-30%, co jest naprawdę znaczące.
Aby dotrzeć do szerokiego grona kierowców, zrealizowaliśmy też naszą pierwszą na polskim rynku kampanię 360, w której wykorzystaliśmy formaty telewizyjne, radiowe i cyfrowe. Skutecznie podnieśliśmy w ten sposób nie tylko ogólną rozpoznawalność marki, ale także wzmocniliśmy dostrzegalność naszych wysokiej jakości produktów i koncepcji, m.in. paliw MOL EVO, produktów marki Fresh Corner czy aplikacji MOL Move.
Sama aplikacja MOL Move to z resztą wątek wart oddzielnego poruszenia. Polscy klienci są bardzo otwarci na cyfrowe rozwiązania i innowacje, co wyraźnie można było dostrzec po sukcesie, jakim okazało się wprowadzenie naszego programu lojalnościowego. Zaledwie sześć miesięcy od uruchomienia MOL Move w Polsce osiągnęliśmy poziom miliona zarejestrowanych użytkowników – to rekordowy przyrost w skali całej Grupy MOL. Myślę, że kluczowym czynnikiem była nowa, nietypowa dla lokalnego rynku formuła. Zamiast powszechnego modelu earn & burn, czyli zbierania punktów, a następnie wydawania ich na produkty, usługi czy rabaty, zaproponowaliśmy system tierów, czyli poziomów korzyści. Na każdym z czterech poziomów nasi klienci korzystają z określonych rabatów przy każdym tankowaniu, oszczędzając środki na realizację innych celów.
Oczywiście, tak jak wszyscy gracze na lokalnym rynku, w zeszłym roku musieliśmy zmierzyć się z pewnymi trudnościami, m.in. cenowymi i logistycznymi zawirowaniami. Uważamy jednak, że każda spółka, która zarządzana jest w odpowiedzialny i rozważny sposób, opiera się na…*
* pełną wypowiedź Richarda Austena publikujemy w:
RAPORT 2024. Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna
>> kliknij, aby zapoznać się z BEZPŁATNYM, pełnym wydaniem <<
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.