[TYLKO U NAS – RAPORT 2023] Stacja paliw to dziś swoiste centrum handlowo-usługowe zapewniające usługi gastronomiczne, zaopatrzeniowe w bieżące produkty, kurierskie i wiele innych – uważa Andrzej Ruszkowski zastępca dyrektora operacyjnego Moya ds. sprzedaży pozapaliwowej.

Rynek produktów i usług związanych z zapleczem dla stacji paliw, zarówno z obszaru paliwowego, jak i „non-fuel” podąża z duchem czasu i zmieniających się potrzeb klientów, bo to właśnie klienci wyznaczają trendy i kierunki ewolucji oferty stacyjnej. Nazwa „stacja paliw” dziś przestaje być adekwatna, ponieważ oferta tych punktów nie ogranicza się do produktów paliwowych. Dziś są to swoiste centra handlowo-usługowe, które zapewniają usługi gastronomiczne, zaopatrzenie w bieżące produkty, czy szereg dodatkowych usług, jak nadawanie i odbieranie paczek, kolektury LOTTO i wiele innych.
LIDERZY RYNKU – DOSTAWCY DLA STACJI PALIW – RAPORT 2023
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Sprzedaż pozapaliwowa zyskuje coraz większe znaczenie dla rozwoju biznesu sieci stacji paliw, z kolei przez dostawców obszar ten postrzegany jest coraz częściej jako ważny element strategii sprzedażowej. Dzięki tym punktom producenci docierają do ważnej, mobilnej grupy swoich klientów. Obserwujemy coraz większą specjalizację dostawców do sklepów na stacjach paliw. Są to zarówno znane od lat firmy wyspecjalizowane w tym kanale dystrybucji, jak i duże firmy, które we współpracy z tym, nowym dla nich kanałem, widzą szanse na dalszy rozwój.
Kluczowe zawsze jest osiągnięcie synergii z dostawcami. Efektywna współpraca pozwala utrzymać dynamikę rozwoju sieci Moya, a co najważniejsze, sprostać wymaganiom klientów końcowych. Relacje biznesowe nawiązujemy wyłącznie z dostawcami, którzy są wiarygodni i solidni. Ponadto, oczekujemy wysokiego poziomu elastyczności, co w dzisiejszych wyjątkowo dynamicznych czasach jest kluczowe. Zapewniamy przy tym, że elastyczni staramy się być również my – jesteśmy otwarci na pomysły i rozwiązania, które proponują nam nasi dostawcy. Rozważamy każdą propozycję i wiele z nich było testowanych na naszych stacjach, a te, które się sprawdziły, weszły do stałej oferty.
Spodziewamy się, że w tym roku, zgodnie z obowiązującymi trendami, coraz większa będzie podaż wyspecjalizowanej oferty gastronomicznej. Mam tu na myśli produkty wegańskie, wegetariańskie, bezglutenowe itp. Asortyment zarówno stacyjnych sklepów, jak i oferta konceptów gastronomicznych poszerza się właśnie o te obszary produktowe.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.