Elektromobilność Plus: jak ScreenCharge i Elocity maksymalizują rentowność infrastruktury ładowania

Udostępnij artykuł

W rozwijającym się sektorze elektromobilności kluczowe staje się nie tylko budowanie stacji ładowania, lecz także efektywne zarządzanie i optymalizacja przychodów. ScreenCharge, lider integracji technologii EV z digital out‑of‑home (DOOH), oferuje innowacyjny model, łączący ładowarki o mocy 22–50 kW z ekranami reklamowymi, co pozwala generować przychody niezależnie od intensywności ruchu.

Ladowarka Screencharge min

Dwuźródłowy model przychodów

Stacje ScreenCharge zlokalizowane przy centrach handlowych, parkach handlowych oraz osiedlach komercyjnych wyposażone są w ekrany DOOH, które miesięcznie generują ponad 13,1 mln kontaktów reklamowych. Wśród klientów reklamowych znalazły się m.in. Coca‑Cola, Żabka, Lidl, YSL, Wolt i Netflix. To dowód na skuteczność modelu, w którym właściciele nieruchomości uzyskują stabilny dochód z emisji reklam, nawet gdy liczba ładowań jest ograniczona.

Miesiąc do miesiąca widzimy rosnące obłożenie naszych stacji, ale to przychody z reklam pozostają obecnie podstawą naszego modelu biznesowego. Współpracujemy zarówno z domami mediowymi, jak i automatycznymi platformami programmatic, co pozwala monetyzować ekran od pierwszego dnia działania stacji – nawet jeśli nasz klient ma jedną czy dwie stacje – czego działając sam nie byłby w stanie nigdy uzyskać – mówi Marcin Matyjaszczyk, CEO ScreenCharge

Partnerstwo technologiczne z Elocity

Elocity jako dostawca oprogramowania do zarządzania stacjami ładowania zapewnia stabilność działania i widoczność sieci w aplikacjach mobilnych. Dzięki roamingowi oraz integracji z flotami elektrycznymi, operatorzy obserwują stały wzrost liczby sesji ładowania, co przekłada się na realne zwiększenie rentowności. Całodobowy helpdesk i elastyczne modele współpracy to dodatkowe atuty, które potwierdzają wysoki standard usług.

Stacja Benzynowa & Convenience Store
>> kliknij, aby zapoznać się z BEZPŁATNYM pełnym wydaniem <<

Stacja Benzynowa & Convenience Store maj czerwiec

Od początku zwróciłem uwagę na elastyczność oferty Elocity. Zaproponowano mi różne modele współpracy do wyboru, ale też kompleksowe rozwiązania technologiczne
i całodobową dostępność helpdesku Elocity. To był dobry wybór – dziś w panelu administracyjnym na bieżąco śledzę wzrost liczby ładowań miesiąc do miesiąca. Dzieje się tak dzięki widoczności naszych stacji w aplikacji Elocity, co dodatkowo wzmacniane jest roamingiem oraz współpracą spółki z firmami, które mają duże elektryczne floty
– podkreśla właściciel ScreenCharge. – Wszystko to wbrew narracji medialnej, gdzie słyszymy, że elektromobilność mierzy się obecnie ze spadkami – zaznacza Marcin Matyjaszczyk.

Od początku zależało nam, by nasze rozwiązania były przyjazne i maksymalnie dostępne dla kierowców aut elektrycznych, bo to realnie przekłada się na korzyści dla operatorów stacji ładowania. Wspierając naszych partnerów biznesowych w zwiększaniu utylizacji stacji, wzmacniamy rynek e-mobility. Dzięki aplikacji Elocity, rozbudowie sieci partnerów roamingowych, integracji z operatorami flotowymi stacje ScreenCharge są widoczne i dostępne dla szerokiego grona użytkowników – wylicza Adrian Nocuń, CEO Elocity, dodając:Cieszy nas, że nasz klient widzi, jak przekłada się to na konkretne liczby i regularny wzrost liczby i wartości sesji ładowania.

Elastyczne modele współpracy dla właścicieli nieruchomości

ScreenCharge proponuje dwa warianty partnerstwa:

  1. Inwestycja przez ScreenCharge – firma pokrywa koszty instalacji i płaci dzierżawę za grunt, minimalizując ryzyko i inwestycje właściciela.
  2. Zarządzanie ekranem DOOH – inwestor samodzielnie instaluje stację, a ScreenCharge przejmuje zarządzanie ekranem reklamowym, dostarczając dodatkowy przychód.

Oba rozwiązania gwarantują stałe wpływy, niezależne od sezonowych wahań w ruchu pojazdów.

Rozwój sieci i plany na przyszłość

ScreenCharge planuje ekspansję na kolejne miasta oraz instalację stacji DC o mocy 50–60 kW, umożliwiających pełne naładowanie auta w niecałą godzinę – idealne dla centrów handlowych i stref gastronomicznych. W miejscach o dużym natężeniu ruchu firma montuje również tradycyjne ładowarki, aby zminimalizować kolejki i maksymalizować dostępność.

Dzięki synergii ScreenCharge i Elocity model łączący elektromobilność z DOOH staje się wzorem w branży, znacząco podnosząc rentowność infrastruktury ładowania i przyspieszając zwrot z inwestycji.

źródło: Elocity

NEWSLETTER PETROLNET ZAPISZ SIE

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.