Grupa MOL osiągnęła porozumienie z OMV w sprawie nabycia 92,25 proc. udziałów OMV w OMV Slovenija. Uzgodniona cena zakupu wynosi 301 mln euro (100 proc. udziałów OMV Slovenija). Transakcja obejmuje 120 stacji paliw na terenie Słowenii. OMV Slovenija działa w tym kraju pod 3 markami: OMV (108); EuroTruck (4); oraz Avanti / DISKONT (8). Grupa MOL i INA staną się również 100 proc. właścicielami działalności hurtowej przejętej firmy.
Grupa MOL, posiadająca w Słowenii 48 stacji paliw pod marką MOL i 5 stacji pod marką INA, jest obecnie trzecim graczem na rynku detalicznym.
Transakcja jest uzależniona od zgody na fuzję.
Umowa wpisuje się w zaktualizowaną długoterminową strategię Grupy „Shape Tomorrow” 2030+, która kładzie szczególny nacisk na rozwój usług konsumenckich.
– Ten krok jest zgodny z naszymi strategicznymi celami dalszej rozbudowy sieci stacji paliw na istniejących i potencjalnych nowych rynkach w Europie Środkowo-Wschodniej. Do 2025 roku Grupa MOL chciałaby osiągnąć 2200 stacji paliw, a potencjalnie więcej, jeśli pojawią się kolejne dobre okazje. Wierzę, że usługi konsumenckie mają ogromny potencjał w ramach transformacji energetycznej. Nasze stacje paliw nie są już tylko stacjami benzynowymi. Wraz z ciągłym rozwojem i cyfryzacją, kształtując przyszłe trendy konsumenckie i mobilnościowe, MOL oferuje wygodę, ponieważ naszym celem jest pomoc ludziom w drodze, niezależnie od tego, jaki środek transportu napędza klienta. Co więcej, nasz zintegrowany model biznesowy i przyspieszający wzrost pozwalają nam zapewnić środki finansowe na rozwój zrównoważonych rozwiązań i pobudzanie gospodarki cyrkulacyjnej w regionie. Słowenia nie jest dla nas nowym rynkiem, w ciągu ostatnich 25 lat mieliśmy okazję wprowadzić najwyższej jakości paliwa i usługi, a MOL Slovenija stała się historią sukcesu. Dzięki temu krokowi, wraz z INA stajemy się głównym graczem w Słowenii – powiedział prezes Grupy MOL Zsolt Hernádi.
Przejęcie OMV Slovenija jest trzecią transakcją ogłoszoną od lutego 2021 roku, kiedy to Grupa MOL zaktualizowała swoją długoterminową strategię. W drodze do jej realizacji Grupa MOL ogłosiła niedawno przejęcie 100 proc. udziałów w spółce Normbenz Slovakia przez spółkę członkowską Slovnaft, która obejmuje 16 stacji paliw na Słowacji prowadzonych pod marką Lukoil. MOL zawarł także umowę z Marché International AG na zakup spółki, która prowadzi 9 restauracji na Węgrzech pod marką Marché.
MOL wszedł na rynek słoweński w 1996 roku z zamiarem stworzenia sieci detalicznej i prowadzenia sprzedaży hurtowej. Do 2011 roku spółka prowadziła 31 stacji paliw, w tym przejętą sieć TUŠ. W 2016 roku do portfela MOL-a dołączyło 11 stacji paliw Agip. Równolegle z inwestycjami typu greenfield oraz integracją 5 stacji INA, MOL Slovenija prowadzi obecnie 53 stacje paliw. Od 2016 r. wszystkie 48 stacji paliw pod marką MOL zostało przebudowanych wraz z wprowadzeniem konceptu Fresh Corner, oferującego świeżo przygotowane posiłki i wysokiej jakości kawę dla osób w podróży.
Obecnie Grupa MOL posiada 1941 stacji paliw w 9 krajach pod kilkoma markami. 466 na Węgrzech, 434 w Chorwacji, 304 w Czechach, 254 na Słowacji, 243 w Rumunii, 106 w Bośni i Hercegowinie, 70 w Serbii, 53 w Słowenii i 11 w Czarnogórze. Grupa MOL zajmuje wiodącą pozycję rynkową na Węgrzech, w Chorwacji, na Słowacji oraz w Bośni i Hercegowinie, jest drugim co do wielkości graczem na rynku czeskim, a trzecim w Słowenii, Rumunii i Czarnogórze.
STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– KWIECIEŃ-MAJ 2021 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.