Grupa Orlen wzmacnia pozycję na Słowacji

Udostępnij artykuł
Grupa Orlen konsekwentnie buduje sieć stacji paliw na Słowacji. Przejęcie kolejnych 7 obiektów na tym rynku zostało zatwierdzone przez organy antymonopolowe na Słowacji i w Austrii. Słowacja jest piątym krajem po Polsce, Czechach, Niemczech i Litwie, na którym funkcjonują stacje Grupy Orlen.

– Konsekwentnie dążymy do przejmowania kolejnych stacji paliw na rynku słowackim, bo chcemy zostać jednym z kluczowych operatorów na tym rynku w perspektywie 2-3 lat. Zgoda organów antymonopolowych przybliża nas do tego celu. Nowe stacje udostępnimy klientom w październiku br. Już teraz jesteśmy znaczącym hurtowym dostawcą paliw na Słowację. To daje nam solidne podstawy do budowy kompetencji również w segmencie detalicznym – powiedział Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

PKN Orlen postrzega słowacki rynek detaliczny jako perspektywiczny, dlatego realizowane tam inwestycje mają charakter długoterminowy. Od pierwszego półrocza 2019 r., pod marką Benzina, funkcjonuje tam jedna stacja testowa Koncernu, która spełniła założenia biznesowe. Nowe obiekty zostaną przejęte od jednego operatora i będą przebudowane, tak aby zapewnić klientom najwyższą jakość usług i szeroką ofertę pozapaliwową. Nowe stacje paliw zgodnie z założeniami mogą zasilić słowacką sieć detaliczną Grupy Orlen w najbliższych tygodniach. Warunkiem finalizacji transakcji będzie zgoda słowackiego urzędu antymonopolowego. Na rynku słowackim funkcjonuje obecnie ok. 900 stacji paliw, z których blisko połowa zarządzana jest przez trzech największych operatorów.

Zgodnie z założeniami słowacka część sieci Grupy Orlen ma odpowiadać standardom oferty i obsługi swojego czeskiego odpowiednika. Obiekty będą dysponować szeroką ofertą paliw Efecta oraz Verva, a także gastronomii dostępnej w ramach konceptu Stop Cafe. Produkty pozapaliwowe dystrybuowane w słowackiej sieci będą pochodzić zarówno od lokalnych, jak i polskich oraz czeskich producentów.

Badania przeprowadzone wśród słowackich kierowców pokazują, że 69 proc. z nich wykazuje zainteresowanie korzystaniem ze stacji pod marką Benzina.

Benzina wróciła na Słowację po ponad 15 latach. Marka powstała w 1953 roku, jeszcze w Czechosłowacji. Po 1989 roku Benzina, w ramach prywatyzacji, trafiła na Słowacji w prywatne ręce. Obecnie marka wraca na Słowację jako lider rynku czeskiego, na którym w ramach Grupy Orlen działa 413 stacji paliw, z udziałem w sprzedaży paliw na poziomie blisko 24 proc.

Benzina funkcjonuje w ramach Grupy Unipetrol, prowadząc największą sieć stacji paliw w Republice Czeskiej. To tradycyjna, a zarazem nowoczesna marka, charakteryzująca się wysokiej jakości paliwami i usługami dla klientów. Oprócz paliw Efecta o właściwościach czyszczących, Benzina oferuje również paliwa Verva, a także szeroki asortyment gastronomiczny w koncepcie Stop Cafe. Od października 2018 r. za paliwo na stacjach Benzina można zapłacić przy dystrybutorze używając aplikacji mobilnej Benzina Payments. Sieć oferuje także możliwość szybkiego ładowania aut elektrycznych.

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 26.09.2019
Aktualizacja: 26.09.2019