Inter Truck podpisał umowę z ZCH Police

Udostępnij artykuł

– Umowę z ZCH Police podpisaliśmy na początku tego roku. Umowa dotyczy odbioru kilkuset ton preparatu miesięcznie oraz realizację dystrybucji do klientów końcowych – mówi Łukasz Jagodziński z Inter Truck. – Po uzyskaniu licencji na używanie nazwy AdBlue „Police” stały się potencjalnym dostawcą do dużo większej grupy odbiorców niż do tej pory. Wcześniej nie każdy klient był zainteresowany zakupem produktu pod inną nazwą, chociażby z takiego powodu, że producenci pojazdów wymagają od użytkownika stosowania wyłącznie AdBlue – ocenia Łukasz Jagodziński.

Choć rynek AdBlue rozwija się, procentowy udział stacji paliw w sprzedaży AdBlue jest wciąż stosunkowo niewielki. – Z naszych obserwacji wynika, że w AdBlue na stacjach zaopatrują się klienci przejezdni, którzy muszą dotankować AdBlue, bądź lokalni klienci stacji paliw, którzy dopiero dokonali zakupu pojazdów z systemem SCR i jeszcze nie wiedzą kto docelowo będzie dostarczał ich produkt. W naszej firmie zaledwie 3-5 proc. produktu dostarczanie jest na stacje paliw. Reszta trafia bezpośrednio do firm transportowych – mówi Łukasz Jagodziński. Według jego obserwacji na stacjach sprzedaje się jednak coraz więcej AdBlue. – Wzrost jest odczuwalny. Właściciele inwestują w profesjonalny sprzęt do sprzedaży produktu, bądź biorą w dzierżawę od takich firm jak nasza – podkreśla.

Nie każda stacja benzynowa jest jednak odpowiednim miejscem do sprzedaży AdBlue z dystrybutora. – Współpracę za stacjami paliw rozpoczynamy wówczas gdy ilość sprzedawanego produktu w miesiącu jest na poziomie kilku tysięcy litrów. Niezależnie od tego czy inwestującym w sprzęt jest właściciel stacji czy dostawca AdBlue, sprzedaż preparatu musi częściowo pokryć koszt utrzymania urządzenia, który jest wysoki – wyjaśnia Łukasz Jagodziński. – Oczywiście kluczową rolę odgrywa tu lokalizacja stacji – dodaje.