– Koncept Stop Cafe i Stop Cafe Bistro powstał z myślą o dostosowaniu oferty gastronomicznej, dostępnej na stacjach PKN Orlen do ogólnoświatowych trendów, w których stacje paliw oferują coraz większy wybór produktów delikatesowych i coraz szerszy zakres usług – mówi Piotr Sznigirewicz, dyrektor Biura Towarów Pozapaliwowych i Zarządzania Kategoriami.
– Prace nad przygotowaniem oferty trwały blisko półtora roku. Ten kompleksowy projekt wymagał wygospodarowania miejsca na stacjach, opracowania ich wizualizacji i zakupu specjalnych urządzeń gwarantujących utrzymywanie bardzo wysokiej jakości serwowanych potraw.
Pierwsze Stop Cafe Bistro w Polsce otwarte zostało pod koniec stycznia 2008 r. w Warszawie, przy ul. Powązkowskiej. Koncept szybko zyskał uznanie w oczach klientów stacji Orlen, którzy w natłoku codziennych spraw i ciągłym pośpiechu chcieli znaleźć chwilę odpoczynku w podróży i przy tym zjeść coś smacznego. Wkrótce lawinowo zaczęły uruchamiać się kolejne punkty gastronomiczne na stacjach. Pod koniec 2008 roku było już 409 kącików kawowych Stop Cafe oraz 26 punktów Stop Cafe Bistro. W kolejnym roku przybyło 13 kącików kawowych oraz 124 punkty z ofertą rozszerzoną – Bistro. W pierwszym półroczu 2010 r. uruchomiono 38 dodatkowych punktów Stop Cafe Bistro. Obecnie sieć PKN Orlen liczy 422 kąciki Stop Cafe i 188 punktów Stop Cafe Bistro.